Priskrig avlyst?

Er det? Som jeg har forstått, både fra media og andre så er det mange som lurer på det. Til og med kjøpmenn. De sitter og overvåker konkurrentene, og håper vel i det lengste at de slipper å dumpe prisene til nivåer som forrige jul og påske.

Jeg blir liksom ikke helt enig med meg selv hva jeg håper på. Det var jo litt spennende å gå rundt å hamstre tilbudene. Skal bestemte innkjøp gjøres, er det litt irriterende å fordele handlelisten på 4-5 butikker. Derfor er jeg i tvil.

Her er mine tanker:

– impulskjøp på tilbudsvarer som jeg egentlig ikke trenger

– latterlig lave priser som reduserte matbudsjettet på noe av det jeg trenger

– Café Latte

Du lurer jo kanskje på hvorfor Café latte blir nevnt i denne sammenhengen. Du skjønner, gjorde jeg ekstra gode kjøp, ble belønningen til meg selv en Café Latte.

 

Regnestykket kunne jo se slik ut da etter en handletur: Ketchup kr. 2,- + Caffè Latte kr. 35? = kr. 37,-.

Men det er jo fryktelig godt med Cafè Latte ……….

#cafe #prisras #daglivare #kjøpmenn #jul#hjem #familie

 

17 kommentarer

Siste innlegg