Hvem har drept julenissen?

Julen nærmer seg med stormskritt, men juleværet lar vente på seg. Tror nok vi her i vest kan se langt etter en hvit jul i år. Her blåser det, regner, ja rett og slett nærmest en liten høst storm. Dette skal vedvare i hele julehelgen, i følge værvarslene.

Jeg gikk forbi et hus nedi gata her i dag, som før om dagene har hatt en av de store nissene stående i all sin pryd. Det var et sørgelig syn. Den låg nærmest kollapset på bakken, vi kan så vidt se noe rødt og hvitt.

Jeg har tatt ut noen feriedager, og hadde håpet på en liten gåtur i dag. En av mine favoritter er dette været vi har, ha på godt med klær og ta en rusletur nede ved sjøen. Se naturkreftene i sving, kjenne saltsmaken og bare nyte. Men slik ble det ikke.

Isteden ble det siste del av julehandelen, pakkelevering og en liten tur til kirkegården. Når vi da kom hjem var det jammen meg mørkt.

Har likevel tatt noen flotte bilder som jeg har lyst å dele med dere. Ønsker dere en flott kveld videre…… tenk snart lille julaften.

#hverdagsliv #stavanger #pakker #julenisse  #familie  #pins#julepresang

 

11 kommentarer

Siste innlegg