Nettdating – noe for meg?

Hei kjære lesere.

I løpet av juletiden har jeg kost meg litt med en del bloggere her inne som har vært inne på det med “nettdating”. Litt ulike vinklinger, som jeg både har vært enig og uenig i.

Jeg har også vært på noen av disse sidene før, og har vel opplevd for det meste kjekke menn som er ærlig, oppriktig og er på leten etter noe. Ikke alle er på let etter det samme som meg, men respekterer det, når de er ærlig. Det har de for det meste vært det.

Jeg har som sagt ikke funnet drømmemannen, tross om jeg har vært på disse sidene. Men det kan jo være av ulike årsaker.

Må jo ærlig innrømme det, at tross om en tror en er klar, så kan det stikk motsatte være tilfelle. Tror det faktisk har ligget litt der for meg. Får litt panikk, og før jeg finner ut av om det er noe, er det jo mye enklere å ikke utforske det mer. Et møte, en kopp kaffe eller et glass vin, koselig mann men ikke drømmetypen. Dette er konkludert før vi har blitt kjent. Litt feigt, du tenker kanskje det, men som meg så har jeg ikke vært helt klar over det. Det er jo tryggest å bare trekke seg, er det ikke? Blir ikke såret, slipper å involvere meg osv. osv. Listen over ting som taler imot det jeg har gjort er lang. 

Dette tror jeg skjer begge veier. Med både menn og kvinner. Vil så gjerne, men er så redd for å bli såret. Innrømmer det ikke så klart, men tror rett og slett en ikke vet det selv. Så ligger det gjerne det med drømmemannen eller drømmedamen bak og murrer. Men for å møte ham eller henne så må en jo være åpen for å møte noen.

Vel, er jo en drømmer, men såpass realist at jeg tror ikke at drømmemannen detter ned i fanget på meg.

Så hvis du lurer, er jeg ikke nå på noen datingsider nå. Jeg må diskutere en del med meg selv tror jeg, og håper jo at jeg en gang blir klar til å møte drømmemannen. Da kan det være at jeg smyger meg innom disse sidene igjen. Men det kan jo hende jeg treffer ham på Kiwi også en gang – hvem vet?

Ønsker dere en flott dag.

 

 

 

 

bilde er hentet fra Google.

#kjærlighet #nettdating #drømmer #forelskelse

 

26 kommentarer
    1. Man kan jo bruke blogg.no litt som datingside også. Man får jo uttrykt seg mere her enn på de fleste datingsidene.
      Jeg traff en her som også var på Møteplassen. Vi skravler fortsatt! Og kanskje blir det oss en dag? 🙂
      Lykke til uansett! 🙂 Jeg tror for å lykkes med dating/nettdating så handler det mye om å egentlig vite hva man vil ha.

    2. Hei, og god jul, håper du har hatt det fint i jula 🙂 Det er jammen et spennende tema du tar opp der, nettdating er godt mulig en tryggere, og litt mer praktisk arena å starte på fremfor å dra ut på kafé eller ut på byen. Har selv litt erfaring fra det, og har hatt noen romanser via sånne steder. Synes det er en grei plass å starte, selvfølgelig er det skummelt, men det meste av alt relatert til følelser kan fort bli det. Men det er viktig å ta sjanser for det om 🙂

    3. Ja, det med å være litt sånn av og på, DET kjenner jeg igjen. Underveis har jeg blitt tryggere i forhold til hva som er viktig for meg. Er det ikke mulig å finne en som oppfyller de ALLER viktigste kriteriene, (Solid, rettskaffen og samtidig humoristisk og lett å kommunisere med) så er jeg heller alene. Det handler ikke om å være kravstor, men innse hva som kan fungere. Jeg tror det er viktig å ta seg god tid. Det har så lett for å bli “panisk”. Jeg orker ikke så mye fjas og flørt nå – jeg er rett på sak og skremmer nok mange menn unna. De som eventuelt blir igjen er de som er interessante., for de lar seg ikke plukke på nesa!! 😀

    4. ‘Ja det beste er å ikke lete..så dukker han plutselig opp! hihih. Lykke til!

    5. Trur det er blitt vanlig at man trekker seg. Vet om mange som gjør dette selv blandt annet meg. Artig å prate spessielt når man blir kjent men når det blir seriøst trekker jeg meg så jeg slipper å bli mer såret .. Er vel noe med det;p

    6. Jeg prøvde nettdating.. møtte en på match eller hva det heter, og vi møttes i Bergen.. Koselig fyr, men jeg ble ikke swept off my feet.. Jeg ble faktisk invitert til Haugesund i burdagen hans, og han ble jo kjempesjarmerende da han styrtet tequila og ble stupfull før festen var i gang… Og i tillegg holdt han litt avstand før på kvelden… Så neste gang han tok turen til Bergen flørta jeg med en annen som var på samme vors som meg og viste R finger`n ved og ikke møte han mens venninnene mine prøvde så godt som de kunne og forklare hvorfor jeg ikke var med…
      Ble også kjent med en gjennom noe som var på nrk for over 10 år siden, og vi hadde daglig kontakt i over ett år.. men da han skulle komme på besøk siden fotballaget hans skulle spille mot Brann og ikke kom eller ga noe beskjed så ga jeg opp hele nettdatingen.. Så fra nå av blir det null nettdating, null ute-på-by`n-sjekking eller noe som helst. Jeg gir opp mannfolk rett og slett! Kanskje jeg burde begynne og strikke? *haha*

    7. Gjort en god del av det ja:D i en alder av 30, så har eg vært innom de fleste nettdatinggreiene så fins på nettet:D fant ikke lykken på nettet. Fins så mye rare folk å galne folk der ute. Men vet om eg par så traff hverandre på kristendate å som har giftet seg. Kan plutselig vær heldig

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg