En tur – to vinklinger

Som dere kanskje har fått med dere elsker jeg å være ute i naturen. Inntrykk, følelsen av frihet, nyte dufter og sanser. Det er for meg terapi. Samme tur, gir meg forskjellig opplevelse hver gang. Det kan være dyr, værforhold, lyssetting ja listen er lang. På mine turer liker jeg å ta det i et behagelig tempo for å få med meg alle inntrykkene.

Jeg trener utenom, så disse opplevelsene inkluderer jeg ikke i mitt treningsopplegg.

Nå i romjulen har jeg gått noen turer med ei venninne av meg som har helt andre hensikter med turene. Spurter avgårde, og går turene kun for treningen sin del. Naturen bare fyker forbi på en måte.

Merker at disse turene ikke gir meg like mye. Ja – får jo trent da men…..

Har sittet å tenkt på dette, og hvor forskjellige vi er. Hva vi setter pris på, hva som trigger en….. Ingenting er jo feil, vi er rett og slett bare forskjellige på noen områder.

Bildet er tatt på Fitjar i høst.

 #tur #natur  #friluft #trim #naturen 

10 kommentarer

Siste innlegg