Nyttårsforsett – å gi litt mer “faen”

Hei du. Ja jeg vet at jeg allerede har skrevet ned mine nyttårsforsett her på bloggen. Men jeg glemte jo ut det viktigste av alle:

              Gi litt mer “faen”.

Rett og slett å godta meg selv akkurat som jeg er med mine skavanker. Ikke tenke på hva andre mener og hva jeg tror de mener. Rett og slett finne meg selv.

Tror nok dette blir ett av de vanskeligste å holde også.

Jeg har i år 2016 fundert på en del ting. Hvem er jeg, hva gjør meg glad, hva vil jeg. Har ikke helt kommet frem til svaret på dette enda. Men dette sitatet trenger jeg for å komme videre på prosessen min. Så nå vet dere det:)

Følgene innlegg på facebook gjorde meg oppmerksom på min glemsomhet:


Til alle dere som leser dette. Det er faktisk sanne ord. Ikke glem alle ting du er god på, fungerer og gjør deg til deg. Alt må ikke endres, bare noen få justeringer kanskje:) Eller rett og slett ingenting……

#nyttårsforsett #familie
 

14 kommentarer
    1. Jeg er også veldig der : GI litt mer blaffen i hva andre tenker om det jeg gjør(Så lenge jeg ikke lager voldsomt trøbbel for andre!) VI blir mer romslige overfor våre medmennesker også, når vi blir snillere mot oss sjøl! Å starte blogg var et steg ut av komfortsonen for meg.Jeg har delt en del personlige ting, prøvd og feilet, men alt i alt har jeg vokst mye på det! 🙂 Jeg tror dette er noe som bygger seg opp i mange : Vi er lei av vellykketheten og forstillelsen, og ønsker å kjenne mer etter hva vi virkelig vil og hva som blir riktig for oss uavhengig av “Alle Andre” 🙂

    2. Ja det er sant..og noe jeg også burde jobbet med..å gi litt mer faen..jeg fikk faktisk beskjed om det hos psykolgen..ikke bry meg om alle andre hele tiden..tenk på deg selv, og gi mer blaffen i uvesentlige ting! Men noen mennesker er laget slik..at de bare tenker på alle andres ve og vel, og glemmer seg selv..helt til man går på en smell.. så veldig lurt å ha dette i tankene ja.. lykke til!

    3. karidansen: Trenger ikke å være så trøblete for det… tror ikke det ligger så i oss – tror du? Likt meg og – det må å starte blogg… synes det var kjempeskummelt… he,he Har faktisk ikke publisert den for venner enda… hihi…..

    4. Du må bare kjenne på om det føles riktig for deg. Jeg begynte å dele enkelte innlegg på facebook ganske fort, og da var det jo ikke hemmelig for verken venner eller familie! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg