En sannhet om meg…….

Jeg har en fobi, og tror kanskje den kan være medfødt. Eller det kan også ha blitt påvirket med mitt første møte med data. Ikke det at jeg har fobi av data, men rett og slett teknologiske dippedutter, ledninger og slike ting.

Har du følt noen gang at alt du ser er svart, hjernen er helt koblet ut og du føler at du er det dummeste vesenet på denne jord. Da har du meg og teknologi, ledninger og programmering.

Ser at mange lekende lett, med iver, fikser og styrer med dette som det er den enkleste ting på denne jord. Hva som passer sammen, hva ledning skal hvor, programmer på data og slike ting. Det kan gjentas hundre ganger til meg, men det går inn det ene øret og ut det andre.

Jeg har jo gjort noen av disse tingene jeg og, satt opp datamaskiner, tv og slike lette ting. Det går greit til slutt, men det er ikke slik at jeg husker hva som blir gjort. Må starte helt på nytt hver gang.

Som jeg nevnte over er nok akkurat denne interessen og mangel på forståelse litt medfødt.

I tillegg vil jeg og skylde på mitt første møte med data, eller edb som det i sin tid hette. Dette var ikke noe vi hadde på skolen før valgfag i ungdomskolen. Noe som selvfølgelig ikke jeg hadde.

På videregående var det en del, eller et kapittel av et fag. Men selvfølgelig uten datamaskinen. Programmering rett og slett uten å ha sett en datamaskin. Så om jeg hadde skrekken før, fikk jeg det hvert fall bekreftet da. Dette var ikke noe for meg.

Vel, dette var min lille hemmelighet i dag…… heldigvis har jeg lært meg hvordan ting kan brukes, bare de ikke går i stykker…… da blir alt svart for meg……

Ønsker dere en fantastisk kveld…….

 

#data #teknologi #hemlighet #hjem #undervisning # #teknologi

 

 

29 kommentarer

Siste innlegg