Den dagen jeg ble lurt trill rundt

Kom nettopp hjem her. Jeg har vært hos ei venninne, og på veien hjemover som er ca. et kvarter, gikk jeg og tenkte litt, og mimra. Kom opp med denne røverhistorien om min sønn når han var omtrent 2 år gammel.

Det var 17. mai, toga var sett og vi var på vei til selskap med familien. På veien gikk vi forbi en butikk hvor de har godt utvalg i gotteri. Han kjente butikken og visste at det bugnet av gotteri der inne. Ivrig spurte han om han kunne få noe. Jeg sa meg enig at han kunne få en ting.

Ivrig sprang han til reolene, gikk rundt og rundt. Klarte visst ikke helt å bestemme seg.

Omsider kom han med en ting i handa og spurte: Kan jeg få to? Han er jo i argumentasjons generasjonen, og hos han begynte det allerede da. Jeg holdt på mitt om en ting, og han vendte tilbake til reolene.

Plutselig kommer den fornøyde gutten spekulerende, med det røverblikket, og virker så fornøyd med seg selv.

Her sier han, og rekker meg den tingen han hadde funnet. Da hadde han funnet det samme gotteriet han kom med sist, men i en tre pakning…….. Er det mulig. Og ja, han fikk belønning for lurheten, så det ble den ene pakken……

Må jo si at de søte små kan overraske, og  være utspekulerte noen ganger. Men herlige er de.

Ønsker dere alle en god natt……..

#bevisst #mål #barn #lur #gotteri

14 kommentarer

Siste innlegg