Effektiviteten kom til meg – under tvang……

Må først fortelle at jeg ikke forsov meg i dag. Har fått den rolige morgenen med en god kopp kaffe. En liten morgentur, som er som balsam for sjelen.

Jeg er nok litt skippertak person når det kommer til husarbeid. Vurderte, slappe av?, gjøre mine planlagte gjøre mål i sakte “meg” fart? eller rett og slett sette giret i full fres og bli ferdig. Lure meg (i dag) gjorde det siste. Med vaskebalje, kost og klut freste jeg rundt. I denne farten tar det ca. 2 timer. Belønning, en ny kopp med kaffe og fred i kropp og sjel. For ikke å glemme et strøket hus. Livet er herlig.

For meg er disse skippertak vaskingene noe jeg bruker mer tid på å grue meg til, enn hva det koster å bare gjøre det. Ikke misforstå, jeg rydder, støvsuger, vasker klær, holder kjøkken og bad slik ok i orden daglig. Men det er den siste finishen som tar tid i tankene. Som blir utsatt igjen og igjen. Her må jeg bli bedre! Det tenker jeg hver gang når jeg sitter som nå, men gjør det samme om igjen og om igjen……. Tross gode råd, som jeg er så enig i, klarer jeg faktisk ikke å gjennomføre. Så ja, her har jeg et problem. Men kanskje nå? Har jeg fått opp øynene? hm. håper det……

Så nå vet dere kjære lesere. Hos meg har jeg helt strøket hus her   – så hvis noen plutselig dukker opp uventet på døren får jeg ikke panikk:)

Ønsker dere en fantastisk lørdag videre…..


bildet er hentet fra Google.

#vasking #lørdag #bevisst #mål

 

22 kommentarer

Siste innlegg