Midgarsormen – søndagstur fra Bryne

Da var søndagen snart over.

Hos meg har det vært en stille og rolig dag, bare kos egentlig. Men klarte liksom ikke helt å holde meg unna en liten tur for det.

Dagens tur gikk til Midgarsormen ved Frøylandsvannet. Dette vannet grenser til  Bryne, Kverneland og Kleppe. Midgarsormen er en nylaget bro som har vært mye omtalt i mediene, og som jeg har sett mange bilder av. Så endelig i dag fikk jeg muligheten.

Bryne er ca. 35 minutters kjøring fra meg og her var utgangspunktet.

I dag skulle en neimen ikke trodd jeg hadde vært på tur før. Kikket ut vinduet… joda sol. Har jo bodd noen år her i distriktet, samt at jeg en halvtimes tid før hadde jo sett at det regnet litt. Dermed burde jeg jo visst bedre.Dongeri bukse og regnjakke… det var tur klærne i dag. Må si at jeg hadde skikkelig skotøy, så litt fornuftig er jeg jo…. he,he. Været ble lett regn innimellom, litt rått og kaldt.

Det var en flott tur i flott landskap. Delvis gjennom skog, men i det åpne landskapet var det høstfarger. Fantastisk landskap, stille vann … bare helt idyllisk. Turen var litt i overkant av to timer.Legger ved noen bilder.

Midgarsormen åpnet lørdag 7.mai.2016. Brua binder sammen Sandtangen og Njåskogen, – to viktige turområder på hver side av Frøylandsvatnet. Det er fra Sandtangen gode grusveier langs vatnet. Ved Lalandsholmen tar en over Midgarsormen, ei bru så lang som 230m og 2m bred. På andre siden ligger kjente Njåskogen. Det er også gode grusveier i Njåskogen i tillegg har hele etappen som vist på kartet lysløype.

som jeg nevnte litt tidligere, var ikke tur klærne mine de beste i dag. Frem til nå har jeg på en måte sittet på opptining. Et viktig budskap i dag er kle deg etter været, så slipper du å bli en istapp resten av kvelden:) Ønsker dere alle en fortsatt fin søndagskveld.

 

#stavanger #Rogaland #serverdigheter #turer  #midgarsormen #time #bryne #frøylandsvannet #kleppe #kverneland
 

20 kommentarer

Siste innlegg