Hva intrykk sitter folk igjen med etter å ha snakket med deg?

Har du tenkt på det noen ganger?

Er du som meg som ønsker egentlig å være en person som er omgjengelig, lett å snakke med og god på alle måter?

Da tenker du gjerne denne tanken mange ganger etter møte med folk. Det må sies, at en må bare godta at en kan ikke gå godt med alle. Noen personligheter passer bare ikke sammen.

Når jeg tenker på personer som gjør positivt inntrykk på meg, er det ikke det at jeg husker hva de har sagt eller hva de har gjort. Det at jeg føler meg godtatt, hørt, respektert og involvert  er noe som gjør at denne følelsen kommer.

Det er vanskelig å beskrive hva dette inneholder, eller hva som utløser denne følelsen i meg. Tror nok også at det er forskjellig fra person til person. Det kan også være forskjellig fra hva sinnsstemning jeg er i, og selvfølgelig de er i, akkurat i møte.

Derfor tror jeg at svaret på spørsmålet er: Hvordan du fikk dem til å føle seg.

Kan jo virke som om det er en litt egoistisk konklusjon, men i grunnen er vi jo ganske enkle vi mennesker. Er vi ikke?

#mennesker #følelser #inntrykk #egoistisk #mennesker #sinnstemning  #personlighet

20 kommentarer

Siste innlegg