Jeg “smeltet” fullstendig ……

Det er merkelig hvor lite som skal til av våre “små”, før hjertene våre smelter fullstendig. Jeg vet, han er jo 14, men han er fullt klar over at jeg kommer til å kalle ham det for alltid. Så det har han godtatt.

Jeg kom hjem i kveld, etter jobb og personalmøte. Siden vi inntok et herlig måltid, hadde jeg lovet å stikke innom kina restaurant på vei hjem, slik at han og fikk en godbit. Jeg tror jeg hadde glemt å fortelle ham at jeg hadde spist.

Da jeg kom hjem, tok jeg en rask titt bort på ham der han satt i sofaen. Registrerte bordet som for meg så ut som fullt av tallerkener, og antok som vi gjør, at dette var skitne og som han ikke hadde puttet i oppvaskmaskinen. Ble litt sur kjente jeg, og litt irritert over at han satt der og gliste.

Med ett så jeg det,  han satt faktisk å ventet. Hadde dekt på bordet fint til to,  og  tent stearinlysa. Ble paff, litt satt ut, litt dårlig samvittighet men mest av alt kjente jeg at jeg smeltet fullstendig. Så lite skal til, hvert fall for meg ……. følte meg som verdens heldigste  …… 

 

 

 

#mennesker #følelser #barn #takknemlig #mennesker #glede  #mamma

25 kommentarer

Siste innlegg