Rask, god og enkel kyllingrett

I dag vil jeg dele en rask og enkel kyllingrett med dere. Den tar ca. 20 min. som passer perfekt i en travel hverdag. I følge min sønn smaker den himmelsk, så jeg stoler på ham:)

Oppskrift under bildet.

 

til ca. 4 personer:

3-4 kyllingfileer

ca. 0,3 kremfløte (for en lettere variant bland 50/50 m/melk)

ca. 1 dl. m/Sweet & Sour Saus

1 ss. soyasaus (kan sløyfes)

1 rød paprika

en liten purre

1 liten boks annanas

Fremgangsmåte:

Skjær kyllingfileten i små stykker. Krydres og  surres i panne. Hell over kremfløten, sweet & Sour Sausen og event. litt soyasaus. Kokes i ca. 10 min.

Bland så paprikaen, ananas og purren. La det stå å putre noen få min.

Ønsker du litt sterkere variant, ta i litt mer sweet & sour saus.

Serveres med ris og salat, event. litt godt brød.

#mat #kyllingrett #mestring 

Håper det smaker:)

 

18 kommentarer

Siste innlegg