Jeg er litt urolig i dag……

Har gått rundt med en urolig følelse i hele dag. Eller rettere sagt noen dager nå.

Rett før helgen kom der en melding fra min sønns skole. Sendt ut av FAU representanter som inviterte til et møte i bydelen. Det vil si at to skoler er involvert.

For de som ikke kjenner meg, har jeg en sønn på 14 år, og han går på ungdomskolen.

Meldingens budskap var at det på høstparten hadde blitt gjort en spørreundersøkelse blandt elevene, og at på grunn av at de er urolig for svarene de fikk, kaller de nå inn til felles foreldremøte.

Det kan jo bety en av to ting:

1)    Rusmidler

2)    Det sosiale miljøet på skolene

Kan gjerne tenke at det kan være det første. Men er allikevel usikker. Uansett er det nok ikke et positivt tema som kommer opp på dette møtet.

Her hjemme har jeg prøvd å få til en debatt rundt temaene, men han kan ikke tenke seg hva det kan være. Vet jo at de forteller jo ikke alt.

Skulle jo selvfølgelig ønsket at det ikke hadde vært en nødvendighet med slike møter, men allikevel veldig glad for at de tar sakene på alvor, informerer og gjør tiltak.

Ønsker dere en fortsatt fin ettermiddag, og håper selv at ettermiddagen min blir litt bedre enn forventet.

#skole #ungdom #bekymring #hjem  #familie #familieogbarn #stavanger #rogaland

12 kommentarer

Siste innlegg