Mitt første møte med Valentine ….

Jeg ønsker å fortelle dere om mitt første møte med Valentine`s Dag, og min første “Valentine”.

I min ungdom var jeg Au pair i USA. Der var jeg hos en familie med 3 barn. Nathaniel på 3 år som historien handler om, var en morsom og herlig fyr, alltid med en kommentar på lur.

Valentine`s dag ble jo forberedt lenge i forkant, og handelsstanden bugnet av hjerter i rødt og rosa. Vi var jo ikke vandt med feiringen av denne dagen, og utenom å beundre “stasjet” ble ikke dagen viet så mange tanker.

På Valentine`s morgen, ble jeg vekket av noen rolige dunk på døren, og en stemme Solvi (han kalte meg det). Jeg våknet, svarte, og han tusset inn. Når han kommer bort til sengen ser jeg at han er en smule sjenert, men allikevel spent. Det så jeg på øynene.

Plutselig tar han frem hånden som han har gjemt bak på ryggen, og rekker meg en konvolutt. Spenningen hans kunne føles i hele rommet. Inni ligger det et kort hvor det står: Do you want to be my Valentine`s? Kortet var jo i de velkjente rød og rosa fargene.

Han hadde jo ikke sagt så masse til nå, og etter at jeg hadde takket og klemt kom det rolig fra ham. (denne tar jeg på norsk)

Siden mamma nå har det så travelt, så kan hun være mamma for Ben og Mike. Så kan du være mammaen min, så får jeg ha deg helt for meg selv.

Smelt, smelt sier jeg, men og et lite budskap. Ikke alltid lett å være midterste barnet eller å ha en bror på 6 mnd.

Ha en fantastisk og romantisk kveld.

 

#valentine #kjærlighet #familie 

 

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg