Jeg har det ganske bra jeg……

Ja jeg tør faktisk innrømme det. Litt vågal kanskje, men hva så?

Når jeg ser på livet mitt, så er jeg egentlig fornøyd. Har en herlig sønn, fantastisk familie og venner. Jeg har en jobb jeg trives i, og jeg har anledning til å tilbringe mye tid i naturen, sommer som vinter. Er kanskje noen puslebrikker som mangler, men mens de brikkene kommer på plass velger jeg å nyte det jeg har.

I dagens samfunn oversvømmes vi av informasjon som ligger lett tilgjengelig. Hvor lett er det ikke å klikke inn på alle variantene som finnes. På blogg og på andre sosiale medier. Mikser vi personene sine ferdigheter får vi en perfekt person som kan alt.

Alt i hjemmet er på G, tryller frem de fantastiske retter, huset lukter hjemmebakts hver dag, har hver dag fokus på trening og kosthold, har den perfekte kroppen, ser alltid stylet ut, har energi til å bestige de utallige toppene som finnes i verden, tusler på de fantastiske turer, reiser til det ene drømmeparadiset etter det andre, fanger de fantastiske øyeblikka med kamera, samfunnsengasjert som skriver de utroligste artiklene, stiller alltid opp for andre, perfekte mor eller far som alltid gjør de rette lure valga osv. osv.

Vi vet jo innerst inne at ingen eller hvert fall ytterst få har alle disse egenskapene, men på en dårlig dag, hvor lett er det ikke å gå i den fellen?

Sosiale medier er jo kommet for å bli, jeg har innsett det. Synes det er mange fordeler med det også. Det er bare så viktig å være bevisst på fallgruvene. Så folkens, vær fornøyd med det du har. Glansbildene  tror jeg det er ytterst få av.

Venter du på en brikke eller to i puslespillet ditt, nyt det du har i mellomtiden. Tiden får du aldri tilbake!

Ønsker dere en fantastisk dag.

 

#familie #livet #barn #mamma #skole #omsorg #handling #foreldre  #trist  #ansvar #fornøyd #familie&barn

20 kommentarer

Siste innlegg