En ny opplevelse……

Det å ha barn byr jo på nye opplevelser hele tiden. For det meste er det jo positive opplevelser, heldigvis. Tross om en ikke må glemme at en blir jo testen på en del områder som en ikke helt er forberedt på, som tålmodighet, raske avgjørelser, sinnemestring og så videre.

Jeg må vel innrømme at jeg ikke helt følger med i timen når det gjelder at de vokser, og at de blir mer voksne og selvstendige. Vi har en liten intern spøk hos oss, at han alltid kommer til å være min “lille gutt”. Når han nå er 14, har han vokst meg over hodet, men ser heldigvis humoren i det.

Så tilbake til min nye opplevelse i går. Han var ute på kino, og kom litt sent hjem. De har jo vinterferie, så halve dagen går jo til å sove, eller “slappe av” som de på fint kaller det. Jeg satt selvfølgelig oppe og ventet.

Når han var vel i hus sa jeg som normalt at nå måtte vi legge oss. Ungdommer spiser jo litt vel mye, så han måtte jo selvfølgelig ha noe mat før han køyet. Dermed ble det til at jeg tuslet ned og la meg, mens han gjorde det han skulle før han fant sengen.

Når jeg da lå i sengen gikk det litt opp for meg at dette faktisk er første gangen jeg har lagt meg før ham. Det var en merkelig følelse. Jeg er sikker på at dette kommer til å skje mer og mer fremover. Litt skremmende at de vokser, på samme måte som det er litt spennende. Hver alder har jo sin sjarm, og jeg tror om barna er 1 eller 14 så synes vi at tiden går alt for fort. Nye, skremmende men samtidig spennende epoker kommer hele tiden…..

Men etter i går så har jeg forstått at om jeg går og legger meg før ham, så går det helt greit. Han klarer seg, og kommer seg faktisk også i seng…. etter hvert …


 

#barn #ungdom #vokser #familieogbarn #familie #foreldre #mamma #leggetid

10 kommentarer
    1. Sikkert spennende å følge med på ja. Sikker på du er flink med de forskjellige aldrene , du virker gjennomtenkt og god, det går sikkert fint 🙂

    2. Ja det er alltid noe nytt med disse barna..og du må nok regne med at han er lengre oppe en deg etterhvert ja..hihi. det er bare en av de tingen du vil oppleve og tenke på som rart..de vokser så utrolig fort fra den alderen og oppover.. Lykke til! Ha en god kveld!

    3. Hihi…. ja det er rart når de blir store! Jeg måtte ta meg skikkelig sammen til morran når studenten hadde blitt såååå forkjøla…. jeg hadde jo sett om helga at ho gikk i tynne klær og kommentert det…… og HVA VAR DET JEG SA, lå langt fram på tunga…… hihi…… <3

    4. Vi må nok bare venne oss til det 🙂 de klarer seg nok utmerket “uten” oss, og ikke har de vondt av det heller.. men er noe med det å gi slipp og la de finne utav og erfare selv..

    5. Monica: Ja det er ikke så lett alltid å følge med at de vokser… hihi. Kanskje litt lettere når en har flere, og den eldste viser vei…. Men må nok bare venne meg til tanken.. hihi

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg