Overnatte på Ikea – en ny trend?

Dette skal visst være litt mer populært enn jeg trodde. I natt ble to ungdommer oppdaget her i Stavanger. De dokumenterte hendelsen med å sende “live” show på YouTube, og ble med dette oppdaget.

Jeg må ærlig innrømme at jeg må flire litt. Tross om presseansvarlig hos Ikea ikke kan se humoren i det, så kan jeg kjenne på følelsen ungdommene må ha. Spenning og  litt redsel. Litt av den følelsen som jeg  hadde når vi for eksempel gikk på epleslang.

Så hva kan en gjøre en hel natt på Ikea? For det første så har de jo en hel haug med senger. Her bør det jo være noe for enhver smak. Enten du liker de harde, en mellomting eller rett og slett de myke. Ingenting sier at en ikke bør få en god natt søvn, hvis en velger den rette sengen. De er jo også oppredd, så det er jo bare å smyge seg mellom lakenene.

Blir en litt sulten, finnes det et lite utvalg av forskjellige matvarer. Det beste på denne tiden er vel kjeks og den type ting. Frokosten må nok vente til over 10 neste dag da varehuset åpner.

Før leggetid er det stort utvalg av stuer eller hele leiligheter. Med eller uten tv. Så kan i grunnen ikke se at det skal være noen grunn til å kjede seg. Tror nok hver og en av oss kunne funnet den ideelle løsningen som en føler seg mest hjemme i.

Så på disse grunnlaga kan jeg absolutt se at det kunne vært en spennende utfordring.

Nå vet jo flesteparten i Norge at Stavanger og omegn har gått fra full fart i industrien, til en mer redusert aktivitet med tanke på oljenedturen. Men i våre glanstider så er jo å få hotellovernatting i Stavanger og omegn vært et lite puslespill. Kommer glanstidene igjen kunne det jo kanskje vært en ide for Ikea å sett på denne forretningsideen. Til Ikea vil jeg bare si at det er bare en tanke.

Kunne du tenkt deg å hive deg på trenden? En natt på Ikea?

 

#ikea #overnatting #varehus  #familie #interiør

24 kommentarer

Siste innlegg