Dagens bomkjøp!

Det er kanskje ikke den største krisen, men i dag når jeg kom hjem føltes det slik. I løpet av helgen gikk nemlig siste rest av vaskemiddel til farget tøy. Vaskemaskinen var fullt opp og venter bare på litt middel og et lite “touch” på start knappen.

Jeg har hatt oppdraget på listen nå en uke eller to. Men dere kjenner kanskje til oppdragene som bare blir litt større, og mer stress for hver dag. I tillegg så må en jo huske på det.

Jeg pleier å kjøpe disse litt store vaskepulver eskene på Europris. Grei pris, og grei kvalitet.

En liten omvei hjem fra jobb, så er jeg der. Men når nesen kun vil hjem, kan den omveien bli stor.

I dag måtte jeg bare, og var i grunnen veldig fornøyd med meg selv. Innkjøpet gjort, men forbauselsen var stor da jeg kommer hjem og oppdager ……… rett og slett at jeg hadde kjøpt feil. Vaskemiddel for hvitt tøy istedenfor. Er det mulig. For et susehode.

Det er jo greit å kjøpe inn i stort, hvis en hadde spart penger av det. Men tror neppe det er tilfelle her.

Så i morgen har jeg igjen noe på “to do” listen…… vaskepulver til farget tøy……

Ha en vaskefri mandag dere – det skal jeg…..

Synes og det passet bra at “have a Nice day” poppet opp på bildet:)

 #hverdag #bomkjøp  #vaskemiddel #familie #glemsk #hverdag 
 

19 kommentarer
    1. Ja det passet med have a great day! men det er bare å bruke det på farget tøy også..som nød..det har jeg gjort mange ganger..for ja, det glemmes det som ikke kjøpes så ofte! jeg kjøper det billige på kiwi jeg..og er helt fornøyd med det..men så blir ikke ting så skittent her lengre..Ha en fin dag! /kveld!

    2. Hehe… skjønner litt hvordan du har det.. 😉
      her for litt siden skulle eg kjøpe nytt lysrør til å ha over vasken… hadde skrevet opp nr og størrelse og alt, og var klar for å få lys på kjøkkenet 😉
      Gikk på butikken fant lysrøret, tok det med meg og når eg kom hjem var det litt for lite 😛 og da gikk det seff noen dager før eg fikk sullet meg ned på butikken for å spørre om eg kunne bytte det… 😛 Så gikk ca en uke med et litt mørkere kjøkken 😛
      Nå slipper du hvert fall å tenke på vaskepulver til hvitt tøy på en stund da 😉
      Ønsker deg en fin kveld videre 🙂

    3. Fort gjort å kjøpe feil. Sånn er det når man har det travelt, er slitne og dagen har vært lang. Da er man ikke så oppmerksom på det man egentlig tar for gitt at man vet 🙂
      Jeg skal nå slutte å bruke vaskemiddel for hvitt tøy. Det er visst sånn at alt tøy, enten det er hvitt eller farget….er farget. Dvs. hvitt tøy som ikke er farget hvitt, er naturhvitt. Og dermed altså ikke kritthvitt. Og da er det visst sånn, at med vaskepulver for hvitt tøy, vasker man bort den vite fargen, og tøyet blir gråhvitt. Akkurat sånn som vi ikke vil ha det. Så nå holder jeg på å bruke opp den esken med vaskepulver for hvitt tøy. Og det skal ikke kjøpes ny. Det holder med ett pulver, og det er det for farget tøy. Fikk jeg høre 😉 Og det er i grunnen helt greit for meg 🙂

    4. Eva: Ja det er fort gjort i farten. Hm det hørtes jo interessant ut…. Logisk og egentlig….. Men siden jeg har to store holder de jo kanskje et år siden vi er to i fam.. hihi.

    5. frodith: Nei det gjør ikke det – så har kjørt det på det nå…. Men synes for sikkerhet skyld at det er greit med farget tøy og… tror bare at fargen holder bedre:)))))) Ønsker deg en flott kveld.

    6. Fort gjort å kjøpe feil. Har brukt hvitt pulver til mørkt tøy med en feil flere ganger, men det gjorde ingenting så det hadde nok ikke vært krise om du brukte det hvite pulveret til mørke klær 🙂

    7. denutroligereisen89: har faktisk satt på vasken nå med det… og det går jo greit regner jeg med. Men har en liten ide om at det er lurt å ha til farget tøy og.. hihi. Ønsker deg en flott kveld videre.

    8. Haha! Jeg og bruker de fra Europris, masse pulver for penga! Men ja jeg kjenner meg litt igjen i problemstillingen, det er ikke lett å gjøre alt riktig når mye skjer på engang :p

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg