Gatens skrekk eller sjarmør?

Dette synet møtte meg i  dag, rett bortenfor der jeg bor. Blir liksom ikke helt enig om jeg synes den var litt søt, eller rett og slett det stikk motsatte.

Uansett det ene eller andre så er det fantastisk å se hvor mye en slik liten skapning kan skape oppmerksomhet. Folk strømmet til for å se herligheten, og som dere ser var jo ikke jeg noe bedre.

Den var blitt skadet stakkar, så den sto helt i ro.

Tanken streifet meg hvor mange av disse har vi rundt om i gatene her nå….. Tross om jeg vet bedre håper jeg inderlig at denne kun hadde forvillet seg og ikke bodde her fast……..

#rotte #vinter #

25 kommentarer
    1. De er bare søte 😉 Selv om man selvsagt ikke vil ha dem rundt husene…
      Men skadet, stakkar? Da burde man jo enten hjelpe den, eller faktisk ta livet av den, så den slapp å lide……

    2. Ja, de ser ikke søte ut.. Men mindre farlig av mennesker synes jeg. Jeg vil ikke ha noe sånn rundt der jeg bor, men vi mennesker har skadet naturen og kanskje en sånn rundt oss er enda en tegn for dette?

    3. BareMonica: Liker ikke helt halen. Men resten er ganske søtt…. Den ble tatt liv av – men det var etter at jeg gikk. Jeg klarer ikke å se på. Men noen mannfolk visste råd. Heldigvis. Hadde ikke klart å latt den stå der……

    4. UJff..håper noen tok livet av den da..om den var skadet..men de ligger gjerne helt stille når de føler seg truet..Dette er vel en skogsrotte..og ikke de helt ufyselige som ødelegger hus og hjem..Så det er nok flere der ja..hihih..hadde hetterotte som kosedyr jeg..så liker den jeg! 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: den var visst skadet – og noen menn tok livet av den. Etter at jeg hadde gått da…. Det er nok flere i gatene ja….. tørr nesten ikke tenke på det. Liker ikke halene jeg…..

    6. Jeg synes rotter er fascinerende. Men jeg ønsker ikke å ha dem boende i nabolaget mitt, for de kan jammen gjøre stor skade. Tamme rotter er jo noe annet. Og jeg har vært så heldig å få hilse på en tam rotte en gang for en tid tilbake. Eid av en av de andre som har kommentert her i denne tråden 😉
      Halen har jeg ikke så mye imot. Det er jo bare en hale, uten pels 🙂
      Godt den slapp å lide noe mer.

    7. Jeg har møtt noen søte tamrotter. Bodde sammen med to før. De var kosete.. Og halen spilte ingen rolle. Men ute-rotter, DE liker jeg verken med eller uten hale 😀 Du fikk meg deg rottene mine i jula? Var du på bloggen min da?

    8. Gå inn på høyresiden , i arkivet under julekalender/adventskalender, der finner du to Norges-berømte rotter, som har bedrevet galskap på bloggen her flere år på rad 😀 Jeg fikk dem av en blogger, og jeg har også hatt et par andre tøydyr på blogg-reise til bloggvenner på sommerferie før 😀 Så nå vet du hva du har i vente…Snart sommer ;-D og noen vil ut å reise 😀 he-he

    9. Æhhhhh 🙁 Den forrige plassen jeg og ungene leide var det flust i slike !! Jeg kjenner jeg får frysninger bare jeg tenker på det……og litt angst !! Dette er dyr jeg definitivt ikke tåler synet av……men samtidig greit nok om de er ute, langt borte fra der JEG betaler husleie 🙂 Hahaha xxx Ønsker deg en fin kveld Sølvi <3

    10. Siw: Det er den første jeg har sett. Lurer på om den hadde fått i seg litt rottegift eller noe. Ikke kjekt, men det var heldigvis ikke så nærme meg… men en vet jo aldri hvor de er…. ekkelt – sant det. Ønsker deg og en flott kveld….:))

    11. Håper at den fikk slippe; veldig raskt!!
      Levende liv ER levende liv, uansett.
      Vi har rotte(r), jeg har hatt rotter siden jeg overvant angsten for dem; i godt og vel ti år nå. Rotter er – blant mye annet – sosiale, veldig intelligente og ditto renslige, store personligheter, kosete (dog store individuelle ulikheter) og herlige. Men det er stor forskjell på hhv tamme og ville rotter!
      Husk at også ville rotter har sin misjon. Som de virkelig utretter. Men det bør SEFF ikke bli for mange av dem!
      Rottetassen vår (omplassering; så han har det best alene – etter sine VELDIG traumatiske opplevelser med virkelig SLEMME mennesker!!) fikk nytt, stort bur i går (vennligst se innlegg 🙂
      Og halen, den er noe av det herligste ved/med dem!
      God natt 🙂

    12. kongecamping: Må nok innrømme at det ikke er mine favorittdyr… he,he. Men den fikk slippe raskt. Bare jeg gikk vekk så var det noen menn som ordnet det. Vet ikke helt hva som var med den – kanskje den hadde spist noe gift..?? Ønsker deg en flott onsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg