Kveldens “syke” tanker….

Sitter her med en varm kopp te og tenker litt over dagens hendelser. Startet som vanlig egentlig. Etter ca. et kvarter er det inn å vekke poden. Det første han sier er at han ikke er helt i form. Kan ikke alltid ta det som god fisk, så jeg tenkte jeg gir ham noen minutter før jeg tropper opp igjen med masingen min. Tror jeg selv hadde blitt litt irritert på det, men det er vel det vi mødre gjør. Maser. 

Synes alltid det er vanskelig når de er syke. Er han syk, eller bare trett. Ikke lett å vite. Så da kommer jo masingen  inn. Før jeg innser at formen kanskje ikke er den beste likevel. Må jo tilføye at for hver gang, virker det som det har en litt negativ effekt. Altså han blir, eller virker bare mer og mer syk for hver gang. Tross tilstand, så er skuespiller talentet i takt. Det skal han ha.

Nå har jeg jo en sønn på 14, men uansett alder så synes jeg det er en av samvittighetene. Han er syk, og jeg styrter avgårde på jobb. Dette har jo skjedd i noen år nå. Tenker tilbake til min barndom der mor gikk hjemme, og var vi syke, så var hun der. Tuslet rundt oss, og vi fikk brus og kjeks etter som jeg kan huske. Bare det å ha noen rundt oss var en god følelse. Men dette har aldri skjedd hjemme her.

Har han vært syk, har jeg vel alltid blitt stresset. Prøvd på en måte å fått han til å bli frisk på et blunk. Tross jeg vet jo at det ikke fungerer slik. Agendaen for jobbdagen har svirret i hodet og hvis det var nødvendig omorganisert møter og diverse. I stede for å tatt dagen hjemme i ro og fred har dagen vært preget av at jeg skulle ha vært en annen plass.

Etter han ble så stor at en ikke kan være hjemme, har jo tankene gått til ham hjemme, og igjen med dårlig samvittighet.

Uansett hvordan en snur og vender på det så sliter samvittigheten. Det er enkelt å si at en ikke skal tenke slik, men det er nå et faktum. Slites mellom det ene og det andre.

I dagens samfunn så må en jo jobbe, men skulle ønske at en hadde kunne fått vekk samvittighetskvalene som sniker seg inn, egentlig uansett hva en gjør. Er det noen som har noen supre gode råd mot dette er jeg et lyttende øre.

Når jeg kom hjem fra jobb har vi i grunnen hatt en stille og rolig ettermiddag og kveld. Litt mat har det blitt, men ikke de store kokkeleringene. Det har vel mer gått etter hans ønsker må jeg innrømme. Før han tuslet i seng fikk han en skikkelig vitaminbombe av en smootie, så da regner jeg med at han er frisk og rask i morgen.

Ønsker dere en flott natt……

#syk #barn #ungdom #familie #helse #kammillenorge #pluss #magasin #foreldre #familieogbarn #mammablogg 

18 kommentarer
    1. Hehehe, de sier samfunnet går “fremover”. Men gjør det det?
      Så mange ensomme kvinner i dag. Så mange fattige kvinner. Så mange kvinner som må jobbe.
      Javisst er det et fremskritt at kvinner kan jobbe. Men er det et fremskritt når de må jobbe?
      Og javisst er det et fremskritt at kvinner kan skille seg. Men er det et fremskritt at de forblir alene?
      Vi har en lang vei å gå i Norge. Gratulérer med dagen! <3

    2. Man må aldri glemme at kvinnekampen handler om å ha VALG. Ikke å måtte være hjemme hele tiden. Eller å måtte jobbe hele tiden.
      Kvinner elsker frihet. Det er så viktig at vi menn gir dette til dere. For vi menn hater frihet.
      Menn er som hunder. Kvinner er som katter. Vi liker å bli fortalt hva vi skal gjøre. Dere liker å bestemme selv.
      Ha en strålende dag! 🙂

    3. Kjenner meg igjen med masingen.. 🙂 jammen ikke like lett alltid å vite om de faktisk er syke eller bare har en trøtt dag… håper formen hans er bedre idag! 🙂

    4. Ja det er ikke lett det der..mine barn fikk være syke når de følte seg syke..for jeg fikk alltid høre som liten at, har du ikke feber, så er du IKKE syk! Man kan virkelig føle seg elendig uten feber..og jeg får sjeldent høy feber, så jeg husker jeg syns dette var veldig hardt.. Men ja, det er alltid vanskelig å vite..og ingen god følelse å vite at de er hjemme og ikke i form..jeg hadde også en jobb man ikke bare kunne være hjemme..og mange var avhengig av meg..så var alltid vanskelig..Hadde en mann som ofte ble hjemme med de når de var sikkelig syke og små.. Da hadde jeg det litt bedre.. God bedring til “lille” gutt! ha en god dag!

    5. Du er ei helt normal mor!
      Kjenner det godt igjen fra da mine var hjemme fra skole på grunn av sykdom og jeg måtte på jobb.
      Man ser vel egentlig fort om de er bare trøtt eller småsyk.
      Vet at det er de som lurer foreldrene litt ang dette, de har lagt andre planer for dagen enn skole 😉
      Lykke til, både mor og sønn.
      Ha en god natt. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg