Å ha barna i idrett kan være farlig……

Ja du leste riktig.

De senere årene vet jeg ikke hvor mange ting  poden har kommet hjem med på de forskjellige aktivitetene han har deltatt på. Ting som i grunnen skal selges videre for å få penger til idretten. I grunnen er det en fin ting. Få de engasjert, la de gjøre en innsats.

Her i huset har vi hatt forskjellige varianter. Vi har hatt doruller, lodd, Enjoykort og nå i det siste en hel haug med bokser med forskjellige herligheter. Kjeks og slik er jeg ikke så på, men når det gjelder boksene med karameller klarer jeg ikke å holde meg. Så det går noen bokser av disse i året. Som en liten unnskyldning sier jeg til meg selv, de går jo til en god sak.

Jeg må jo og bemerke at hvis det kommer noen av nabo ungene innom, er jeg jo litt bløthjertet der og. Unnskyldningen min her er at jeg synes engasjement bør belønnes, så hvis de har karameller igjen, kjøper jeg der også. Er dette utsolgt, kan det hende at det blir en kjeks boks i stede.

Idretten som han er med på, er jeg ikke så bekymret for på vegne av min helse. Men når det kommer til disse ekstra aktivitetene, kan jeg jo se at det kan være en viss fare for meg. Doruller, kort eller lodd tror jeg ikke  er en stor risiko, men det var denne siste tingen da.

Er det flere som har det samme problemet?

#idrett #sport #familie #barn #idrettslag #mamma #foreldre #ungdom #foreldre #familieogbarn #trening #helse #kamillenorge 

16 kommentarer
    1. Veldig glad jeg bor i byen, ikke har barn eller nabounger… Her bor mest voksne folk,og det er IKKE noe salg…Men jeg har jo 7/eleven i underetasjen nærmest…så det hjelper ikke stort, når 18-oclock -Frodith overtar hjernen 😀 He -he..

    2. Ja når jeg hadde små barn, så endte jeg stort sett med alt selv..som måtte selges..og kjeks og karamellene var farlige..har kjøpt av en nabogutt nå før jul..og kjøper nok igjen om de kommer…det er jo himmels gode!! så, ja, det er litt farlig..hihih. ha en god dag!

    3. funderier: he,he. ja – det er bedre at de er aktive – tross om det kan gå litt utover oss:) Skal gjerne spise karameller jeg :))) Men endte plutselig opp med fire boksen – ikke så mye igjen nå da…:)

    4. Må si meg enig i at de karamellene kan være ganske så farlige 🙂 Og det blir som oftest slike bokser her i hus også i løpet av et år. Gubben her elsker sjokoladebollene og det blir jo litt av det også, siden han er verre på søtsaker en meg 😉

    5. Hei der! Må bare skriv ett inlegg her 😃. Jag forstår ditt dilemma her søtsakene som idrettslagene går runt og selger og ja te en god sak. Men som gammel idrett/lag trener og lærer så hadd jeg la vare på søtsakene. Mye mer du kan samle in pengene på og som er effektivare. For ikke alle spiller har så bra kontaktnett te selge så går det ut på foreldrene tar over salget og det blir og bare feil. Du blir det og familjen kjøper søtsakene da d ikke blid solgt på den rette måten. Husker selv da elevene kom utenfor lærer rommet og sku selge kakene/søtsakene sin for klasseturen. Ikke alltid lett te stå mot da. Håpe du har en fin dag

    6. iamboy: Ja det er sant det. Det er mye, og kreativiteten er bra. Grei fordeling egentlig på tinga. Men som jeg nevnte er veldig, veldig glad i de karamellene… og så synes jeg at når de går rundt så bør en belønne med å kjøpe. Det er ikke så lett heller å finne ut eller å fordele hva en skal selge da hele nabolag går rundt……. I grunnen synes jeg det er en fin ting… men satt akkurat den kvelden med en nærmest tom boks….. hihi. Tusen takk for kommentaren… Ønsker deg en flott dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg