Du kan tjene penger på flyforsinkelser

Visste du at hvert år sparer flyselskapene på at vi som forbrukere ikke kjenner til rettighetene våre når det gjelder for eksempel flyforsinkelser. På dette grunnlaget ble AirHelp dannet.

Jeg har sett reklamen for selskapet, men ikke tenkt så mye over det helt til jeg kom over en status på facebook. Personen hadde ved en tilfeldighet  benyttet seg av det, og det funket.

Flyet hun skulle ta var 4,5 time forsinket. Når hun kom hjem, kom hun på annonsen fra selskapet, og fylte ut skjemaene og sendte inn. Deretter ble det i grunnen glemt. Stor var overraskelsen da hun her om dagen, 3 uker etter,  fikk en melding om at 900 euro var på vei til henne.

Er du i tvil om du er berettiget til erstatning, er det verdt å sende inn. Får du ikke noe igjen, betaler du heller ingenting. Det er jo en trygghet i seg selv. Hvis du går inn HER kommer du inn på sidene til AirHelp.


 

Litt om AirHelp:

Hjelper passasjerer over hele verden med å få erstatning ved forsinkelser, innstilte eller overbooket fly. De kjemper for de millioner av reisende som er usikre på sine rettigheter og mangler tid eller ekspertise til å ta erstatnings prosessen alene.

De tar på seg jobben med å holde flyselskapene ansvarlig for de økonomiske forpliktelsene de har. De tar opp kampen i rettsalene, gjennom nasjonale håndhevingsorganer og på nettet og informerer om flyselskapenes manglende informasjon til passasjerenes rettigheter. Målet er å gjøre erstatningsprosessen så enkel og sømløs som mulig.

#reise #flyselskap #rettigheter #airhelp 

22 kommentarer
    1. Det er helt sant:P De to gangene vi har flydd til USA har det enten vært overbooka eller så har det vært 13 timer forsinket, så vi har kommet med mer penger hjem enn det flybillettene kostet.

    2. Så rart at de ikke tar seg betalt da..for de må jo jobbe med en sak..men så flott for de som reiser mye..og opplever dette! Flott tips!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja – men som regel regner jeg med at de ser fort om det er en sak eller ikke. Hvis ikke kjører de sikker ikke videre på de. Veldig greit å vite….. alltid kjekt med ekstra penger… hihi.

    4. Dette var nytt for meg…..tusen takk for info 🙂 Er jo ikke akkurat sjeldent at det blir forsinkelser da, så dette var godt nytt for meg 🙂
      Ønsker deg en fin dag !

    5. Dette viste jeg ikke, takk for at du belyser denne saken. Det skal jeg huske på neste gang jeg skal ut å fly. Det er jo ofte det er forsinkelser av en eller annen grunn.
      Ønsker deg en fin dag

    6. Det må være kjedelig å ikke komme seg av gårde som planlagt.
      Jeg har fått tilbud fra Finnair og SAS en del ganger, om å ta neste fly eller en annen rute hjem til Oslo, mot tilbud om kompensasjon. Fordi jeg har hatt anledning, har jeg “ja” takket ved flere anledninger.
      Men, det er mange ganger jeg ikke har meldt meg til “tjeneste” ved overbookede fly. Noen ganger fordi jeg har vært trøtt og sliten, mens andre ganger på grunn av manglende tid.
      Min erfaring er at det er supert å selv kunne velge. Har du høy status i flyselskapet du flyr med, vil du normalt bli prioritert ved overbooking. Du vil normalt aldri være den som står igjen på gaten når flyet letter. Er du heldig, blir du tilbudt gratis oppgradering til business. 🙂

    7. Jørn Aasland: Ja det stemmer. Sas har jo også TPC som gjør at passasjerene ikke trenger å avbestille reisene – de blir heller ikke belastet hvis de ikke dukker opp. Dermed er raten høy på personer som ikke dukker opp. Det er dette konseptet som gjør at SAS overbooker til de grader… Men som du sier er de som regel sikret plass.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg