Sommerferie planlegging…… ikke lett

Nå som våren titter innom med jevne mellomrom, og det går full fart mot sommer så begynner som regel sommerferie planleggingen å svirre litt i hodet mitt. Jeg har som regel alltid brukt hele ferien min med sønnen min, og vi har vært på utallige oppdagelsesreiser både i inn og utland.

Jeg hadde en liten runde her hvor jeg spurte ham om den kjekkeste ferien han hadde vært på, og da måtte jeg innrømme at jeg måtte ta meg i det, for ikke begynne å diskutere.

Svaret finner du i dette innlegget HER.

Vi ønsker jo gjerne at de skal svare den, eller de feriene hvor en  har lagt inn mest penger, men slik fungerer det ikke helt. De har sine ting og opplevelser de husker. For å si det slik, det var ikke de feriene han husket mest.

Uansett blir det en liten ferie på oss i år. Han skal to uker til Spania med faren, og da synes han ikke om å reise på de lange ekspedisjonene med meg. Jeg måtte innstille hodet mitt etter det, men fant ut at vi har jo en vakker natur i området her, litt familie vi ser sjelden, så det blir litt en kombinasjon av det.

Jeg gleder meg som en liten unge, for i år skal faktisk Trolltuga bestiges. Det har jeg hatt lyst til så lenge, så dette blir veldig kjekt. Tror det blir to-tre dager på hotell i området der, samt noen dager på farten. Så dette skal bli gøy.

Vi skal en svipptur til London i juni for å besøke min bror, så det blir jo litt mer.

For min del kunne jeg vært på farten hele sommeren, men forstår jo at det ikke er så kjekt for en tenåring. Når de i tillegg må være litt her og der, siden vi foreldre ikke er sammen, kan det bli litt mye farting. Det skal være en ferie som han kan kose seg i og, så det blir litt etter hans pipe. Når det er sagt synes jeg at når de normalt har en travel hverdag, må de få lov til å bare føle ferien hjemme litt også. Springe litt i dørene her, være med venner og å slappe av.  

Funderer litt på å bevilge meg en uke ferie alene, det har jeg faktisk aldri gjort. Men er litt i tenkeboksen på det enda. hihi.

Har dere planlagt ferien deres?

Bildet er fra favoritt ferien til sønnen min – Rondane. Tatt for noen år siden.

#reise #ferie #sommerferie #Trolltunga #Odda #norgesferie #familie #familieogbarn 

 

32 kommentarer
    1. Ingen reiseplaner her.. vi har vært i Spania to år på rad nå.. så iår blir det kun små spontane innenlandsturer.. jeg har, hvis været er bra, lysst til øyhopping her på disse kanter… sikkert mye fint å se av natur og sjø 🙂

    2. Syns du skal unne deg en ukes ferie helt alene..Du har jo godt av det du også..og en tur til London er jo virkelig å reise da..vi vet heller ikke hva, eller når vi tar ferie..Bjørn slutter i en jobb og skal over i en annen..og må da ta det han kan av vakter en periode..Men vi er ikke avhengig av andre, og kan ta bobilen på tur når vi selv vil..Lykke til i planlegging!

    3. Blir nok kjekt uansett hva dere bestemmer dere for å gjøre. 🙂
      Har egentlig ingen planer, men som få tanker vi har lyst til å gjøre som f.eks dra til dyreparken og Bø sommerland. Tror jeg i alle fall jenta mi på 5 hadde vært veldig glad for. 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja funderer litt – men må modnes…. men plutselig står jeg der og har gjort noe….. dere skal få vite…hihi. Har liksom før hatt den samvittigheten for å tilbringe all ferie med ham…… men når han skal være hjemme litt – så gjør det ingenting om jeg går på jobb nå – de våkner jo så sent alikevel… så merker jo ikke nesten at jeg er på jobb. Så tenker litt på den. Høres herlig ut med bobil… så fritt og godt…… det kunne jeg tenkt meg….

    5. casss: Herlig og å ta det på sparket. Ja det er kjekke plasser begge to:)))) Jeg er så happy at han gikk med på tur til Trolltunga… hihi. Tror ikke helt at han hva det innebærer… men igjen de er jo mer trente enn oss:)

    6. Sommerferie ja.. Nei, her er det bryllup som planlegges som skal holdes i sommer i juli =) Gleder meg som en liten jente på julaften 😀 Håper dere får en fin ferie uansett hvor dere drar =D

    7. Hei!
      ja ferien må planlegges litt 🙂
      Jeg er invitert til Hvaler en uke – det er det eneste jeg vet………jeg skal ta det på sparket….for jeg vil også til Rondane og gå i fjellet.
      Men jeg har et ønske om Glittertinden i år, da jeg gjekk Galdhøpiggen i fjor 🙂 VI får se. Mye fjell blir det nok iallefall på meg 🙂

    8. Jeg har ikke startet helt med planlegging av sommerferien 🙂
      Alt jeg vet er at jeg skal være noen uker hos mamma i Fredrikstad og at vi skal prøve å finne på litt ting 🙂

    9. Ja det er rart med disse barna om hva de synes har hvert det beste med ferien. Har en selv her som liker å bare koble litt av hjemme når han har vært på farten med sin far.
      Vi har tenkt noen dager i Kristiansand. Har ei venninne som flyttet dit for noen år siden. Og sønn hennes var min sønns bestekompis. Og de har et ønske om å treffe hverandre igjen. Ellers vil min ferie gå til å bygge opp en støl som jeg rev i fjor sommer.
      Ønsker deg en fin lørdags kveld.
      PS Synes du kan ta en ukes ferie på deg selv og lade batteriene til høsten står for tur <3

    10. Apelone: Hørtes akkurat ut som min sønn ja.. hihi. men har fått han med på en fjelltur da så jeg er fornøyd. Hørtes jo spennende ut med å bygge opp en støl …..:))) Ja tenker , og frister meget med uka for meg selv… trenger det innimellom. Har faktisk alltid brukt all ferie på han:) Ønsker deg en flott kveld:))

    11. herlig å tilbringe sommerdager i fjellet,vi skal kjøre bobil til Sandnes,derfra reiser vi ilag med min søster og mann til Island,og gjett om jeg gleder meg )

    12. Kåna te’n Leo: Heisan. Trolltunga er en av Vestlandets største attraksjoner. Topptur – tror det tar i gange 7-8 timer å gå opp og ned. Ligger i Hordaland. Ikke langt fra Odda – eller Røldal om du vil. Google det….. fantastisk på toppen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg