Å vise takknemlighet har mange fordeler……

God morgen fininger.

Blir litt forvirret når klokken er en time mer enn den egentlig skulle, hvert fall etter mitt hodet. Men kaffe har jeg funnet meg, og sitter egentlig bare her og koser meg.

Jeg kom til å tenke på en ting.

Takknemlighet.

Jeg vet at jeg mange ganger er takknemlig for ting folk rundt meg gjør for meg, omsorgen de viser og av og til rett og slett at de er som de er. Men det er ikke ofte jeg sier dette til vedkommende det gjelder. Der er jeg veldig dårlig faktisk. Det gjelder både de som står meg veldig nær og gjerne kollegaer og betjente.

Jeg vet jo selv at hvis jeg får ros og fine ord så gir det meg en god følelse. Regner med at det gjelder andre også.

Når jeg tenker litt videre gir det faktisk meg også en god følelse når jeg gir ros til andre, og reaksjonen gjør at jeg styrker mitt eget selvbildet. Så hvorfor jeg ikke gjør det oftere er jo et lite mysteriet spør du meg.

Er du som meg som burde gi litt ros og komplimenter litt oftere?

Litt tanker på en søndags morgning….. Ønsker dere en fortreffelig dag:)

 

#selvfølgelse #interiør #underholdning #helse

 

24 kommentarer

Siste innlegg