Det er lett å miste oversikten

Det er ikke en god følelse når en tror en har oversett eller ikke følger med på aktiviteter og informasjon som går ut til deg som forelder. Jeg har de siste måndene blitt “tatt på sengen” om igjen og om igjen når det gjelder aktivitetene som foregår i forbindelse med min sønns konfirmasjon.

Det kan være deltagelser som vi foreldre skal delta på, klokkeslett på aktiviteter han skal være på, egentlig flere ting.

Jeg pleier å være veldig nøye med dette, og føler selv at jeg har hatt en viss kontroll. Ikke så vanskelig egentlig, siden jeg har kun en sønn. Men denne oppgaven her har vært veldig utfordrende.

Tenkte at det kanskje var gått informasjon til min sønn, for det er jo ikke alltid det kommer frem der det skal. Ikke den sikreste formidler kan du si, så jeg har vel mast vel mye på ham i det siste.

Jeg har fått litt informasjon og hint fra andre foreldre på trinnet, og har vært veldig forundret over alt de har visst. Det  har jo ikke gjort min følelse av utilstrekkelighet bedre.

En dag i denne uken var det en forelder som henviste til en mail ang. en rekke aktiviteter. Jeg sto jo som et spørsmålstegn før det begynte å demre for meg. All informasjon har gått ut via mail, og når jeg tenker etter var det lenge siden jeg hadde fått noe mail fra kirken. Kanskje sent høst? Litt usikker.

Fikk videresendt disse til meg, og ser at det er helt andre avsendere som var i høst. Dermed har jo sikker min mail adresse blitt borte. Fikk ordnet opp i det, men skulle jo gjerne vært foruten denne opplevelsen. Kanskje kan jeg, og sikker sønnen min og være glad for at jeg slapp dugnadene som ble forespurt denne helgen, samt neste uke. Er litt usikker…. for jeg liker jo liksom å være med på de.

Men det beste av alt – mysteriet er oppklart, så kanskje er jeg ikke så værst alikevel, hvis jeg får informasjonen da vel å merke. Mens de andre informerte foreldrene deltar på dugnad i morgen da våre søte små skal overnatte i kirken, kan det jo hende jeg sitter med litt bobler… hm……

Ønsker dere en flott fredag ettermiddag og kveld.

 

 

 #ungodm #informasjon #misnøye #foreldre #foreldreogbarn #familie #barn #mor #mamma #konfirmasjon

 

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg