pita brød kan brukes til mangt

Heisan, og god lørdagskveld.

Pizza og lørdagskos, det er lørdag det.

Sitter og venter på at pizzaen skal bli klar. Det skal bli godt nå kjenner jeg siden vi har vært på farten i hele dag. Veldig koselig å være på besøk, men også godt å komme hjem igjen og slenge beina på bordet.

Tenkte jeg ville dele med dere et lite snack tips i dag.

Hos oss kan dette være kveldskos eller istedenfor brød til supper, gryteretter osv.

Hvis du tar et pitabrød, smører et tynt lag med olivenolje og drysser på et tynt lag med enten pizzakrydder, basilikum eller oregano.(bruk det du liker best). Settes i ovnen på ca. 220 grader i noen få minutter.

Da er det ferdig. (smaker best varmt)

Det beste er jo selvfølgelig hjemmelaget. Men det fungerer også med ferdigkjøpt.

Oppskriften jeg pleier å bruke er fra Trines Matblogg:

  • 25 gram gjær
  • 3 dl skummet melk
  • 1 ts salt
  • 1 ss smør
  • 400-450 gram hvetemel

Fremgangsmåte:

Jeg bruker kjøkkenmaskin, og blander alt. Det skal bli en glatt røre. Heves i ca. 10 min. Rull deigen til en pølse og del i 8 like store deler. Kjevle ut, og legg de på brett. 4 på hvert brett. Stekes i oppvarmet ovn 270 grader i 5-8 minutter.

Håper dere likte tipset mitt. Det er en favoritt hjemme hos oss.

Ønsker dere en flott lørdagskveld.

#mat #snacks #matblogg 

 

28 kommentarer

Siste innlegg