Hvor lenge klarer vi oss uten å handle?

I disse høytider har jo butikkene stengt i noen dager i slengen. Vi, da er jeg selvfølgelig inkludert handler inn som en gal på matvarer og diverse for å være sikker på å overleve disse dagene. Det hadde jo vært krise å gått tom for noe, og ikke ha mulighet til å få fatt i det en trenger. Må også nevne at hos meg så har jeg matvarer både i skuffer og skap som vi to som bor her  i huset hadde overlevd på i uker.

Er det en liten åpning, som i dag for eksempel, er jeg nærmest første mann i køen på butikken. Skulle egentlig bare ha en lim tube, men kommer selvfølgelig ut igjen med andre ting også, i tilfelle.

Jeg har jo stor forståelse for de som steller i stand til selskaper, eller sammenkomster. Men tror også, som er tilfelle for oss, at vanen med å ha butikken tilgjengelig nærmest til alle døgnets tider, samt søndagsåpne butikker i nærområdet kan gjøre oss litt sløve med å planlegge. Jeg tror også at innkjøpene til påske og andre høytider varer langt over de stengte butikkene.

Så er du som meg som har blitt et vanedyr med å ha butikkene tilgjengelig nærmest hver dag?

#matvarer #familie #shopping

 

 

 

23 kommentarer

Siste innlegg