Hellestø Stranda badet i sol….

I Stavanger området har vi nok en gang hatt en fantastisk dag. Sol og sol kan du si. Godværsskyene på himmelen har vært fantastiske, og de utallige figurer har poppet opp. Veldig fascinerende synes jeg.

I et slikt vær er det jo ikke mulig å sitte inne. Vet jeg burde gjort noe ute i min egen hage, men det er jo helligdag, og da skøyv jeg vekk vasking av terrasse og diverse. Selvfølgelig for nabofreden sin skyld. Alltid greit å ha noe å skylde på.

I dag gikk turen til Hellestø Stranden. Som dere kanskje vet, har vi strender på rekke og rad her i Rogaland. Jeg har tidligere vist dere Sola Stranden, men den er faktisk ikke den eneste. Kjører du kanskje 10 min. lenger mot Jæren, retning Klepp kommer du til Hellestø Stranden.Du er fortsatt i Sola Kommune.

Denne stranden er  mindre, men like så fin som Sola Stranden. Nordsjøen står jo rett inn her også, og med rette vindretningene kan det være ganske så kaldt. Men i dag var det friskt, masse sol og bare nydelig. Må jo nevne at det er ikke badetemperatur for min kropp enda, men flott plass å gå tur eller ha en joggetur som jeg hadde i dag. Om du velger det ene eller det andre, er det balsam for sjelen.

Jeg legger ved noen bilder, slik at dere kan få se hvor flott vi har det.

Ønsker dere en fin siste kveld av påsken.

På vei ned mot stranden:


Hellestøstranden er en sandstrand i Sola kommune, Rogaland. Her finner man også Hellestøfjell, eller Hellestøveten som den også kalles, som har blitt brukt som et kjent sjømerke i lang tid. Hellestøfjellet har en høyde på 92 moh. Hellestø ligger sørvest for Stavanger lufthavn.

#Hellestøstranden #Rogaland #stavanger #reise #natur #strand #sola

4 kommentarer

Siste innlegg