God kyllingrett av rester….

Nå er middagen servert og fortært. Gode og mette er vi og er snart på vei ut dørene til fotballkamp. Poden skal selvfølgelig spille, og jeg skal være heia mamma. Skal bli kjekt.

Jeg har en slik tabu om å ikke hive mat. Det synes jeg i grunnen er veldig unødvendig, og det knytter seg litt inni meg når jeg må. Vi er jo kun to i husstanden, så det blir litt rester innimellom. Disse brukes på best mulig måte.

Jeg hadde to kylling stykker i kjøleskapet og litt grønnsaker som i dag ble en herlig kylling gryte. Serverte med ris, hvitløksbaguetter (disse kjøpte jeg på Rema til 14,90) og en enkel salat.

Oppskrift kommer under bildet.

Dette er beregnet til to personer. Det ble en liten porsjon igjen.

2 kyllingfileer kuttes i biter. Dryss litt salt, pepper og karri over, og fres  i pannen.

Kuttes i ønsket str:

1/2 paprika

1/2 løk

1 hvitløksfedd

1 rød chilie (ønsker du mildere smak reduserer du bare mengden, eller sterkere øker du)

1 gulrot

Fres dette i en passe stor gryte. Når det er mørt tilføres 1/2 boks ananas, 1 mango, 1 ss. kokos olje, 1 ss. eple juice og ca. 5 dl veske (jeg brukte ca. 1 dl. med fløte og resten med melk). La dette koke opp, og småkoke i to-tre min.Til slutt legger du kyllingen og to-tre buketter med brokkoli oppi. La det stå å putre i to-tre min.  Juster med vesken etter eget ønske.

Tilpass med salt, pepper og karri underveis.

Håper det smaker.

#mat #kyllinggryte #kyllingrett ##matglede #familie

19 kommentarer

Siste innlegg