Tilbakeblikk på uken som har gått – uke 16

Ny uke og nye muligheter. Forrige uke gikk mye av tankene mine til helgas konfirmasjon. Det er litt som skal på plass, men det begynner å komme seg, heldigvis. Uken som gikk hadde også en mindre arbeidsdag, og dette ble litt glemt ut innimellom, dermed gikk dagene litt i surr. Men har hatt en fin uke for det synes jeg.

En liten kjekk opptur var at jeg ble nominert av Langelandene som ukens Blogg. Jeg blir så glad når noen liker det jeg skriver. Du kan lese om det HER.

 

Her kommer mitt overblikk:

 

Høydepunkt:

På lørdag hadde jeg en koselig shopping tur med poden som ble avsluttet med en herlig sen lunsj/middag på restaurant. Ikke ofte han ønsker å være med, men gu hvor koselig det er når vi får anledning. Digger å tilbringe kvalitetstid med ham.

Øyeblikk:

På onsdag spilte sønnen fotballkamp, og jeg var heiagjeng. Veldig kjekke øyeblikk, tross om det ble tap.

Nedtur:

Det må være været igjen. På tirsdag, med ny arbeidsuke startet været bra. Vi fikk et snev av vår, som forsvant like fort som den kom. Dere kan lese om den HER.

Flause:

På tirsdag kom jeg plutselig på at jeg hadde glemt å betale kontingenten til sønnens fotball.  Første seriekamp var onsdagen, og uten å betale kan de ikke spille. Litt panikk i heimen, men det gikk jo bra. Dere kan lese om det HER.

Hendelse som har gjort inntrykk på meg:

Som jeg har skrevet igjen og igjen de siste ukene så er det konfirmasjonen som står i høysete hos meg for tiden. I helgen har jeg holdt på med talen til sønnen min, og det var rørende øyeblikk å gå tilbake i tid og tenke på alle de gode stundene vi har hatt. Så i denne helgen har jeg mimret og kost meg med minnene. Litt tårer har det og blitt, i det stille da selvfølgelig. Så absolutt, har vært en rørende helg:)

Trening:

Litt mindre aktivitet denne uken. Uken startet bra med en joggetur på Hellestø på mandagen. Kan se noen bilder HER. Ellers har jeg vært på 3 småturer, og trent styrke en dag hjemme.

Innkjøp:

Denne uken har gått til innkjøp av ting til  bord dekkingen til konfirmasjonen. Dere kan se ca. ferdig resultat HER.

Nyhetsbilde som har satt igjen noen tanker hos meg:

Jeg synes det er så mye som skjer i verden. Terror og snakk om terror. Alle hendelsene som skjer setter sine spor, og jeg synes det blir mer og mer skremmende. Hvor er vi på vei til?

I tillegg er det veldig spennende å følge valgkampen i Frankrike.

Lokalt har det vært litt mer positivt. Viste Strandhotell som måtte legge ned driften i 2015, kommer nå til å åpne dørene igjen i regi av Kirkens Bymisjon. Hotellet har jeg omtalt i en av mine turer her i distriktet. Du kan lese om det HER. Dette blir en spennende tid for hotellet, jeg ønsker lykke til og håper de klarer seg i markedet.


 

18 kommentarer

Siste innlegg