Kjære syklister – vær så snill….

Først av alt vil jeg si at jeg synes det er fantastisk at så mange bruker sykkel til jobb/skole som en treningsøkt.  Men!

Ja jeg sier et stort men til mange av dere. Dere leker med livene deres.

Merker dere faktisk best på morgenen. Jeg har mang en gang hatt både en og to hjerteklapp på vei til jobb. Ja jeg liker action, og jeg liker at det kiler i magen, men ikke i denne settingen.

Flere av dere syklister suser avgårde, og driver risikosport til de grader.

Skifter fra gangfelt til vei, veksler mellom å være “fotgjengere” til “bilister. Alt etter det som passer best. Når jeg og andre bråbremser, ser det ofte ut som dere ikke merker det lille kaoset dere lager. Men vi kjenner det på kroppen. Det skal så lite til før et uhell skjer. Det er dere det går hardest ut over, selv om vi bilister kommer nok til å kjenne det på kroppen og samvittigheten i lang tid.

Så her er min bønn til dere, slik at vi alle kommer frem til der vi skal.

Vær så snill å ta litt hensyn, følg trafikkreglene og ikke glem at når dere kjører over gangfelt, kommer dere susende litt fortere enn vanlig gående.

Rett og slett vær litt mer redde for dere selv.

Så er du syklist i kategorien over, vær så snill å ta hensyn til både deg selv og andre.

 

#syklist #bilist 

 

 

30 kommentarer

Siste innlegg