Lær alt du kan…..

Hei fininger.

Ja nå sitter jeg egentlig her og bare venter for å gå på banen. Bare for å være heia mamma da, men det er spennende nok.

Som dere sikkert har fått med dere har jeg vært i noen konfirmasjonen i det siste. Med de kommer det  en masse flotte taler. Alle har vært med gode ord, men det er en som festet seg spesielt med meg.

Taleren var en ungdom skole lærer som til stadighet fikk spørsmål om de fikk bruk for forskjellige ting de lærte, av elevene da selvsagt. Svaret hans var alltid, det vet du ikke, og det vet ikke jeg.

Husk du er 15 år, så hvordan kan du vite det?

Om du er 15 eller om du er som meg i 40 åra, så er dette så sant. En vet aldri hva en får bruk for senere i livet. Så, har du mulighet til å tilegne deg kunnskap var budskapet, gjør det. Lær alt du kan, for en vet aldri hva du får brukt for.

 

Med dette ønsker jeg dere en fantastisk ettermiddag, og kveld.

#kunnskap #læring #familie

 

16 kommentarer

Siste innlegg