Den irriterende naboen…..

Hvem har ikke en slik nabo? En som alltid har alt på G.

Det har jo selvfølgelig jeg og.

På denne årstiden er de alltid ute og styrer og steller i hagen. I dag intet unntak.

De rydder, planter, bygger, og lager de mest fantastiske tinga, som jeg selvfølgelig klarer å se fra kjøkkenvinduet mitt. Eneste fordelen er jo at det ikke hagen tett på min, men på andre siden. Dermed er det ikke så lett å sammenligne, heldigvis.

Når godstolen frister, kan det hende at deres aktiviteter gjør at jeg også gjør noen skippertak. Derfor er det jo fordeler også, selv om de blir motvillig gjort fra min side.

For en tid tilbake, tror det var i fjor sommer fant jeg ut at jeg ikke kan stole på dem om det er utevær for meg eller ikke. Temperaturer og vær tolker vi litt forskjellig.  

De er ute uansett, så av og til får jeg bare nyte synet når de jobber så flittig. Da har jo jeg en fantastisk unnskyldning. Jeg tåler ikke å jobbe i slikt vær, eller at det jeg skulle ha gjort ute krever litt bedre vær. Det kan jo være mange gode grunner, og som vanlig er det bare fantasien som setter en stopper for de gode unnskyldningene.

Når alt dette er sagt om naboene, så er jeg heldig så har så snille og greie naboer. Trenger jeg hjelp til et løft, låne noe, ja hva som helst så stiller de opp. Så i grunnen så er det flest fordeler. Det ekstra plusset er jo at jeg også får noe flott å hvile øynene på. Hagen altså… – hvis dere lurte:)

Nå har jeg plantet meg inne, åpnet en liten kald en, og hva er ikke bedre enn å se på når noen jobber, og med god samvittighet. Jeg har jo klippet plenen i dag…..

Ønsker dere en fantastisk kveld……. tenk det er jo helg:)


 

#nabo #familie #familieogbarn #mamma 

 

12 kommentarer
    1. Du skal ikke se på naboen og håpe du klarer og orker alt alle andre klarer..du skal følge din kropp, og ditt liv…hihihih..lett å si..vanskelig å følge..vet det…Men jeg er sjeleglad jeg har mannen..for ellers hadde nok jeg blitt uglesett i nabolaget..for han ordner opp så det ihverfall SER bra ut ut for andre…Jeg har blitt litt flinkere til å se og tenke at: jaja..de liker det, jeg gjør det ikke…Kos deg med en kald en..det høres fornuftig ut!! ha en god kveld!

    2. en hage med bare plen er også vakkert,ja om plenen blir slått da hi hi og har du en krukke eller to med sommerblomster har du kommet langt ) ikke se på naboen,du skal nyte din hage slik du selv trives i den

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: hihi ja ikke sant:)) sa det til naboen også i dag før innlegget at det var temmelig irriterende at de holdt på så mye. Selvfølgelig og at det er flott:))

    4. Nå bor jeg i blokk, og alle bedene våre er fellesområde som vi alle har ansvaret for. Når det er sagt duller jeg nok litt ekstra for de bedene som er under mine vinduer. I går fikk vi endelig noen timer med sol, og hvor deilig var ikke det :o))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg