Mini Pavlova med Mango

Heisan.

Håper dere har hatt en flott søndag. Det har vi.

Vi har vært på et koselig besøk og storkost oss. God mat og godt selskap.

Vi hadde med oss litt kake, og oppskriften ønsker jeg å dele med dere. Den smakte fortreffelig.

 Jeg har innbilt meg at pavlova  med mango  må være godt, og når det stemmer må jeg jo innrømme at jeg blir en smule kry. Under bildet har jeg lagt oppskriften.

Oppskrift:

Marengs: 6 eggehviter, 2 ts. hvitvinseddik, 4 dl. sukker, 1 dl. maizena

Sett stekeovnen på 150 grader.

Visp eggehviten stiv. Ha i eddiken. Deretter bland sukker og mazena litt etter litt. Fordel (ca. 8 stk) på et brett og sett i ovnen 30-40 min. nederst i ovnen. Legges på rist og avkjøles.

Fyll:

Vaniljekrem :3 dl. kremfløte, 1 vaniljestang, 2 ts. maizena, 100g sukker, 3 eggeplommer.

Kok opp kremfløte og vaniljestangen. Ta kjelen fra platen og bland oppi resten litt og litt mens du rører. Varm opp på nytt mens du rører. Det er viktig at det ikke koker da kremen kan skille seg. Avkjøles.

Mango purè: 1/2 mango i biter, 2 ts. maizena, 2 ts. sukker, 2 ss. kremfløte.

Skjær mango i biter, bland alt sammen opp i en kjele og kok opp. Rør hele tiden. Når det har kokt opp bruk stavmikser og mos blandingen.

Kremfløte piskes stiv.

Pynting:

Legg Marengsen på et fat. ca. 2 ts. med vaniljekrem, etterfulgt av ca. 2 ss. kremfløte. Toppes med oppskåret Mango, samt Mango pure som sprøytes på topp. Dryss litt revet sjokolade over.

Håper det smaker.

#matglede #mat #dessert #pavlova #minipavlova#famiilie

34 kommentarer

Siste innlegg