Er Norge snart fullt?

Reiselivet i Norge har de senere årene markedsført landet etter beste evne. Fjorder, Midtnattsol og urørt natur er det som har gått igjen i markedsføringen. Turistene har strømmet på.

Her om dagen leste jeg (tror det var på nrk) at de store norske reisemålene er i ferd med å nå metningspunktet i sesongene. Turoperatører i den mer eksklusive delen av markedet unngår nå de mest populære stedene på de travleste tidene av året.

Noen av disse reisemålene er Flåm og Lofoten. Men har og hørt at Bergen har travle måneder.

Det er lite som tyder på at trafikken til Norge vil avta, snarere tvert imot. Jeg vet at det iherdig jobbes med å få turiststrømmen mer fordelt over hele året, og håper at vi lykkes med det da det kan bli veldig trangt enkelte steder.

Jeg har tidligere i et innlegg fortalt om våre sommerplaner. Vi har planer om en  tur til Trolltunga.

I går fikk jeg selv kjenne på kroppen hvor fullt det er i dette området, når vi skulle finne overnatting. Flesteparten av overnattingplassene var allerede booket, hvis en ikke ville bo  langt  unna. Om det var flere som holdt rom vet jeg ikke, men vi var til slutt heldig litt sent på kveld og fikk smyge til oss overnatting ikke så langt unna løypa.

Kjenner jeg ble litt bekymret for om vi må gå i kø hele turen oppover. Det kan bli litt travelt, og kanskje ikke det en forbinder med urørt natur. Men vi tar ikke sorgene på forskudd.

Tror du at norsk reiseliv kan nå metningspunktet snart? Eller har vi skjulte perler som vi kan markedsføre for å fordele turiststrømmen?


Bildet fra Pixabay

#reiseliv #norskreiseliv #Norge #eisemagasinet #turist #trolltunga #lofoten #prekestolen #flåm

32 kommentarer

Siste innlegg