Er London trygg?

Når jeg i går så nyhetene om hendelsen i London, måtte jeg sende en rask melding til min bror for å høre om alt sto bra til. Han bor i London.

Han satt heldigvis trygt hjemme, og hadde ikke fått med seg nyhetene. Det var vel omtrent en time etter første hendelse.

I seks tiden hadde han tilfeldigvis gått over London Brigde, så han kjente litt på den. Han hadde også hatt en vond følelse når han gikk over. Uten at han klarte å sette fingeren på det.

Det er bare forferdelig, og tragisk.

Hvor ender dette?

Nå er det slik at jeg og poden skal til London førstkommende fredag. Begynner å kjenne etter og spørsmålet om det er trygt kommer stadig opp.

Svaret er jo egentlig enkelt, for nei det er ikke trygt noen steder lenger!

Hadde jeg reist alene, så hadde det vært en ting. Tror jeg hadde kjent på det da også, men det er det når poden er med. Jeg tenker litt ekstra da. Jeg har tatt meg i det i disse morgentimene å spørre meg selv om det er forsvarlig og burde jeg avbestille turen? 

Tankene svirrer, og jeg er temmelig usikker merker jeg. Skal – Skal ikke?

En hel nasjon, og en hel verden i sorg, og atter i sjokk etter gårsdagens hendelser. Tankene mine går til de skadde og til de pårørende. Tragisk, og unødvendig, og vi kan bare være tilskuere og se på.

Kjenner også en del sinne for at de som står bak som får oss sakte men sikkert der de ønsker oss. Sår frykt, og usikkerhet. Frarøver oss bevegelsesfriheten, og tankene på at vi er fri. Ikke i ordenes rette forstand, men tankene som demper gleden og begeistring for å oppleve, utforske og ta del i verden. Til og med i hjemlandet vet vi ikke om hva som lurer rundt neste sving.

Jeg regner nok med at turen vår går som planlagt. Men kjenner at det er en liten snev av tvil, redsel og blandede følelser for helgeturen. Skulle bare ønske at vi hadde fått friheten vår tilbake…..


bildet fra pixabay

#London #terror #frihet #familie #reise#reiseglede #reiseblogg #frykt #is

26 kommentarer
    1. Visst er det tragisk – men dessverre – jeg har ingen tro for at galskapen blir å stoppe..
      Når det gjelder turen deres, vet jeg at jeg hadde definitivt dratt. Men jeg har en klokkeklar tro på at universet tar vare på meg – og at det som er ment å komme, kommer..så er det meninga at jeg skal bli skadet eller omkomme – finner universet en måte å få det til å skje på – uansett hvor jeg er =)

    2. Helene: Ja det tror jeg også… men det er slik at slike hendelser setter tankene i sving….. Blir nok til at vi drar…. men kommer nok til å være litt mer skvetten kan du si…..

    3. jeg satt å tenkte på akkurat det samme…fordi jeg ønsker meg en tur til london i bursdagsgave. Så, men jeg tror jeg vil dra uansett..fordi sånt vet en aldri at kan skje og ingen plass er trygge. sånnn er det.

    4. Hva tenker poden om turen da? Er han skeptisk? Mange tanker som kommer når sånn skjer.. men jeg tenker blandt annet at nå har London blitt utsatt så nå skjer det sikkert ikke noe mer der.. ikke et enkelt valg..

    5. Den lille Pandaen c:: Ja det er akkurat det.. det er jo akkurat som en nål i en høystakk… hvor det skjer mener jeg, og om det skjer noe med oss…. Dumt at det skal være slik… men slik har vel verden blitt…..

    6. Tankene settes helt klart i sving når sånt inntreffer ja. Enten man har planer om å dra dit eller ikke.
      Jeg og datteren min skal til London om halvannen måned. Og jeg tenker som så, at når dette nettopp har skjedd, er nok sikkerheten mer i høysetet enn ellers. Men det er jo umulig å forhindre alle gale mennesker fra å med viten og vilje skade uskyldige.
      Jeg vil nok heller si noe ala det Helene sa litt lenger oppe i tråden….at hvis det er meningen at vi skal rammes, så vil det skje samme hvor i verden man befinner seg.
      Jeg håper du og poden drar til London med hodet hevet og koser dere sykt mye 🙂 For det er det som er meningen med ferie. La ikke frykten styre, for da har terroristene vunnet.
      <3

    7. Dessverre så er det ingen ordentlige trygge steder i Europa lenger. Vi har sett en stor økning i terroraksjoner i de siste årene. Da spesielt i Storbritannia, Frankrike og Tyskland. Dessverre vil det bli mye mye verre hvis menneskeheten ikke tar til fornuft og begynner å handle rett.
      Linken under beskriver veldig nøyaktig hva som vil skje hvis vi ikke tar og endrer måten vi lever på til det bedre.
      http://www.futureofmankind.co.uk/Billy_Meier/The_Henoch_Prophecies

    8. Eva: Ja det setter tankene i sving – så klart. Er og enig at det som Helene sier er sant, en er jo i grunnen ikke trygg noen steder, la sjebnen bestemme. Vi reiser nok, og vi skal nok kose oss:))

    9. uff..ja jeg tror jeg hadde vært usikker på å dra jeg altså..men det er jo akkurat det de vil..så..ja..et vanskelig valg…det skjønner jeg..helt fryktelig det som har skjedd!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg