Ukonsentrerte foreldre….

Det fikk vi virkelig oppleve i går.

Gutta boys spilte fotballkamp, og selvfølgelig stiller vi foreldre opp for å heie. Guttene bruker oss jo til transport også da, og siden vi liker å kjøre rundt på de gjør det oss ingen verdens ting.

Når det er sagt er det kjekt å se våre håpefulle ute på banen. Men, vi kan til tider være veldig så ukonsentrert og komme i en litt slik forenings modus. Vi innrømmer det jo selvfølgelig ikke til guttene, men det er ikke alltid vi får med oss mål og slike ting.

Når kampen var nesten omme måtte vi ha en liten oppsummering på hvordan det lå an. Vi var litt usikre, lurte på om det var uavgjort eller om de lå foran med et mål. Vi stolte blindt på ei som sa det var uavgjort, og synes det var ufattelig trist at et straffespark på tampen ikke ble mål.

Ganske så lutrygget entrer vi bilen. Oss foreldre selvfølgelig.

Guttene kommer glade og fornøyde hoppende inn i bilen, og vi setter nesen hjemover. Jeg var litt usikker på resultatet, og spør forsiktig om det ble 3-3. Nei sier de i kor, vi vant …. tror vi … sier de.

Jeg sådde jo tvil i guttene, og vi var ganske så forvirret. Jeg spør han ene om han ikke kan skrive på gruppen på facebook. Spør litt forsiktig, bare for sikkerhet skyld sier jeg.

Sagt så gjort. Følgende melding kommer på gruppen: Vant vi? Han tilføyer etter meldingen at han kan tenke at de andre tror han er helt på jordet…

Før meldingsflommen tok helt av klarte jeg å lirke inn en melding om at det var vi foreldre som var ganske så usikre, for å redde ham litt inn igjen. Når treneren til slutt kommenterte med at: Gutter vi vant… og resultatet. Da var jeg helt sikker, og vi kunne jo juble litt her hjemme.

Dermed har jeg lovet meg igjen at på neste kamp… da skal jeg følge litt mer med. Litt kjekt å vite resultatet etter å ha sett en hel kamp, heiet og skrålt.

#fotball #foreldre #barnogforeldre #familie #barn #mamma 

 

24 kommentarer

Siste innlegg