Toppen på frekkhet…. eller?

Vi hadde en liten episode på flyplassen her i helgen, og ja jeg merker at med slike episoder, da blir jeg irritert.

Vi skulle ha oss mat, og flyplasser på en søndag ettermiddag, da er det kø. Det er bare slik det er.

Poden finner bord, og hva han vil ha og spise, og jeg streber bort til den køen jeg tror går raskest. Når det er sagt tar jeg som regel feil, så hvis du ser meg i en kø, still deg i en annen.

Det er fire stk. foran meg, så jeg har god tid. Etter hvert kommer det flere bak meg også, kan vel tippe at når det nærmest var min tur, da sto det 4 bak meg. Føler meg litt heldig når jeg skal til og ta det siste skrittet frem mot kassen. Men hva skjer? Ut fra intet kommer det en dame susende, og jeg ser også at han som betjener blir litt overrasket. I første øyekast virker det som hun bare skal spør om en ting, men neida ….. der kom bestillingen. Tror hele køen gapte.

Jeg overhører seansen, og når mannen hennes kommer, ja da hører jeg at det er norske. Tenker litt slik at, ja typisk norsk, og sorry Bergen, typisk bergensere. Kjenner at det bygger seg litt opp i meg, og da klarte jeg ikke å holde meg lenger. Pirker vedkommende på skulderen og spør henne hva hun holder på med. Om hun som alle andre ikke burde stille seg bak i køen.

Hun svarer med en forskrekket mine at … ååå er det kø? Bak meg står jo 4-5 stk, hvis det ikke hadde kommet flere.

Ja svarte jeg, det er faktisk det, som foran alle de andre kassene. Deretter svarer hun at det hadde hun ikke sett, og hvis hun hadde stått i kø hadde hun også blitt temmelig irritert. Jeg lurer, går det ann å være så fjern? Ca 10 kasser, alle med kø, så ser du ikke køen?

Jeg bare spør, for tross om jeg kan være ganske så forvirret tror jeg at så fjern hadde jeg aldri vært. Igjen tror jeg.

Hva tror dere?

#kø #matkø #folkeskikk #sniking  #dannelse #uhøflig #Norge

18 kommentarer
    1. Hun så sikkert køen, men klart hun later som hun ikke gjorde. 🙂
      Verre er de typene som stiller seg opp og breier seg midt mellom to køer, slik at de stenger for andre og selv kan smette inn i den køen som går fortest. Rema har kassene sine stående slik at enkelte velger å stå i 2 køer på en gang på den måten der. De slipper ingen andre til i noen av køene fordi de skal sikre seg plass i den som først blir ledig for dem. Mer ego kan man knapt bli når det gjelder køkultur.

    2. Mander: Det er sant det. Vet ikke hva hun gjorde. Merkelig – tenkte litt på etter å ha bodd ett år i USA – det jeg merket mest var hvor uhøflige vi nordmenn var…. bla når det gjelder køer….

    3. karidansen: Jeg blir vel litt irritert… men her burde jo også personalet gitt beskjed. Men heldigvis går det fort over…. og jeg blir mer forbauset… heldigvis. Det er sant det at til mer en irriterer seg – til mer ødlegger en for seg selv.. hihi. Ha en flott kveld.

    4. Veldig ufin oppførsel..og jeg vil nok tro hun så køen..men tok en “spansk” en…herlighet så frekke noen er! Godt du sa i fra..

    5. hadde betjeningen gjort jobben sin hadde den frekke damen fått pent beskjed om å stille seg i kø,det har faktisk jeg opplevd,ja att betjeningen passer på så ingen sniker

    6. Tror garantert hun visst hva hun holdt på med – for som regel blir vel folk så paff at de lar sånne mennesker få holde på. Syns det var kjekt at du sa i fra – men betjeninga bør absolutt si i fra, når det oppstår sånne situasjoner..

    7. Det er jo vanskelig å si noe om hva som virkelig foregikk inni hodet hennes, men jeg vil tro at de fleste som oppfører seg sånn, gjør det bevisst. Og i full visshet om at hvis man bare er tilstrekkelig frekk, blir folk så satt ut at man slippen unna med det.
      Hun kan jo selvfølgelig være et unntak. 😉

    8. selv pleier jeg være bomstille og undgå konflikt i sånne tilfeller – invendig koker det kanskje litt men jeg smiler og tenker at jeg aksepterer at jeg ikke er en alfamann i disse tilfeller; men jeg har vertfall handlet litt h-melk og maiskolber som blir fint 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg