Lurer vi lavprisselskapene?

Leste en litt interessant artikkel i TravelNews her om dagen. Ut fra en omfattende internasjonal undersøkelse av Travellink viser det seg at norske reisende ofte lurer  med seg ekstra bagasje om bord på flyturer der en må betale for bagasjen.

Hvordan de gjør dette er at de enten får en ekstra tax-free pose til å legge sine ting i eller tar på seg flere lag med klær.

Ut fra undersøkelsen var det 31% av de spurte nordmennene som hadde benyttet seg av dette trikset, en eller flere ganger.

Dette er et resultat av at nordmenn flest ikke er fornøyde med lavprisflyselskapenes bagasjehåndtering. Noen velger også bort disse selskapene for å slippe å stresse med disse bagasjereglene.

Det kom også frem at de fleste bruker bare 11% av det de har pakket ned til turen.

Andre ting vi nordmenn reagerer på er å betale dyrt for mat om bord, å betale ekstra hvis en har glemt å skrive ut boardingkortet og ikke få sitte sammen med de som man reiser med.

Har du noen gang benyttet deg av slike metoder for ikke å betale for bagasjen?

 

#reise #undersøkelser #flyselskap #lavprisflyselskaper

 

.

 

 

11 kommentarer
    1. Hmm….dette ville jeg aldri kommet på. Når jeg reiser, så har jeg på meg minst mulig klær. Og tenker alltid på å ha klær som ikke vil slå ut i sikkerhetskontrollen. Altså klær uten metallpynt.
      Jeg har med årene blitt flinkere å pakke, og bruker nok etterhvert 90% av det jeg pakker med meg. Og likevel sliter jeg med shoppingen med disse lavprisselskapene. For når bagasjen er så nedpint, så er det jo ikke rare krumspringene man kan gjøre for å få med seg alt man shopper hjem igjen.
      Jeg har kommet frem til at jeg kan reise med lavpris hvis jeg ikke skal ha noe særlig med meg. Men ellers går jeg for de som har mye innkludert i prisen. For om man kjøper ekstra bagasjevekt osv., så kommer man ut i samme prisen uansett 🙂

    2. Eva: Ja det er så sant. En kan se seg blind på prisene ved første øyekast:))) Har heller ikke benyttet meg av disse lure triksa.. hihi, derfor synes jeg det var litt moro å lese:)) Ønsker deg en flott fredag.

    3. Jeg har vel kanskje gjort noe lignende. Har et par ganger stappet håndvesken så full av ting at jeg omtrent ikke klarer å bære den lenger, bare for å unngå overvekt. Men er som regel flink til å pakke praktisk og pakker konkrete antrekk og velger farger som passer sammen med alt, istedet for å putte mange tilfeldige plagg og sko i kofferten og “håpe på det beste”.

    4. Neigu det har jeg ikke. Enda vi som regel har overvekt på tur ut av landet. 😛 Men nå er det lenge mellom hver gang vi er ute og flyr,, blir helst andre transportmidler nå for tida. 🙂 Nå klarte jeg omsider å få somla meg innom bloggen etter mange ukers fravær.. har nå bare blitt sånn. 🙂 Ha en nydelig helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg