Leseklar til ferien…

Ja nå er det kvelden før avreise. Har vel i grunnen ikke pakket så masse, men har funnet frem litt bøker som er en liten nødvendighet for meg. 

Det trenger ikke være de tyngste bøkene, kanskje litt kjærlighet, drama, krim eller fortellinger fra virkeligheten. 

Normalt går det i Pocket bøker, da det er litt enklere å legge fra seg når en er ferdig, og ikke minst så blir bagasjen lettere etter hvert som dagene går.

Et år jeg og ei venninne var på en øyhoppingstur i Hellas, hadde jeg lest en kjærlighetsbok nesten ferdig. Tror du ikke jeg klarte å glemme boka igjen på en av båtene slik at jeg ikke fikk med meg slutten. Har mang en gang lurt på hvordan den sluttet. Så det er jo en fare med å ta bøkene med på tur. Men regner jo ikke med at dette skjer flere ganger.

Jeg må jo si at jeg grugleder meg litt også. Først skal poden avgårde i morgentimene, og deretter setter jeg meg på flyet på kveldingen. Tenk dagen for min lille alene ferie er nærmest der. Litt sommerfugler, men det er jo litt herlig. Føler at jeg lever litt.

For dere som lurer på det med pakkingen har jeg en liten ro over akkurat den biten. Alt er reint, så det er bare å finne frem og deretter putte i kofferten. Det samme gjelder for poden. Tror han har akkurat den biten fra meg, for det blir aldri noe pakkekaos hos oss. Men vet alle er forskjellige akkurat der.

Nå blir det avslapping resten av kvelden her, og tror nok at tankene mine kommer innimellom til å sveive innom morgendagens hendelser.

Ønsker dere en fantastisk kveld.

#litteratur #feriebøker #lese

22 kommentarer

Siste innlegg