Skotøy på tur

Hei dere, og god lørdags morgen.

Kaffen er selvfølgelig i koppen, og jeg har sittet og bladd gjennom bildene fra turen min til Santorini.

Jeg stoppet opp ved et bildet, og måtte flire litt. Vi var på tur til Vulkanøya, og på vei på en grusete vei oppover da ei foran meg strevde litt veldig, både med balanse og i tillegg så det veldig varmt ut. Kikket ned, og fottøyet hennes var høye skoletter.

Skoa passet vel verken til gåturer, båttur eller helt til klimaet. Litt senere tittet jeg ned på mine, og måtte flire litt da også. For å ta på seg alla Toms sko å gå i fjellheimen i Norge hadde vel aldri falt meg inn. Uansett type vær.

Vi har ofte på tur her i Norge kommentert type sko gjerne turister springer rundt med i fjellet. Det har vært alt fra tynne tøysko til støvletter med litt hæl. Men det har blitt bedre. Her i distriktet har de blitt bedre til å informere, samt at flere leier ut utstyr til turistene.

For meg er gode sko, som tåler litt, har godt grep og ikke minst er behagelige gjennom en hel tur et must. Det er for meg det viktigste tur utstyret jeg har. Det kan gjøre en stor forskjell på hele turen hvis en verker i beina. Jeg er i tillegg veldig nøye med å stelle beina litt ekstra før en lang tur. Har opplevd hva blant annet lange negler kan forårsake, og hvor stor demper det kan få på opplevelsen av å gå i fjellet.

Så skal du på en fjelltur i sommer, liten eller stor er min oppfordring at du velger skotøy med omhu. La gjerne beina få litt velvære før turen, det er gull verdt.

Med disse orda ønsker jeg dere en flott lørdag. Her blir det litt trening, for nå er jeg i full sving med opptrening til Trolltunga litt senere i sommer:) PS. ikke i Toms sko……

 

#fjelltur #reise #reisemagasinet #ferie #norgesferie #skotøy #fjellsko #fjellturer #fjelltur #lørdag

 

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg