En sommerdrøm…….

Hei dere.

I går hadde jeg noen få venninner på besøk. Kjempekoselig kveld, og vi måtte jo ha noe “digg”. Jeg laget disse etter en inspirasjon fra bladet “Asfalt” som selges av Kirkens Bymisjon. Bladet selges av brukerne, og de står som regel utenfor butikker her i Stavanger området.

Hvis du har mulighet til å kjøpe et av bladene er det absolutt å anbefale. Jeg leste bladet fra perm til perm, og jeg kan røpe at det er mange interessante artikler.

Jeg har kastet bladet, men tror jeg husket cirka oppskriften. Det smakte uansett nydelig.

Som dere ser på bildet har jeg nok brukt litt mye krem. Siden det er en god grop kan det kanskje være nok med å fylle denne opp.

Til 6 stk:

Bunner:

2 eggehviter, 1,5 dl. sukker og saften av 1/4 sitron.

Pisk eggehviten og sukkeret til det er en tykk og glatt marengs. Helt i slutten tøm sitronsaften oppi og la mikseren blande det godt.Lag seks små marengsbunner på et bakepapir, bruk en skje til å lage grop for å få plass til fyllet. Settes inn i en forvarmet ovn på 130 grader i ca. 40 minutter.

Fyll:

1 dl. fløte, ca. 2 ss med vanilje krem og ønsket pynt.

Jeg brukte ferdig kjøpt vaniljekrem, men den kan selvfølgelig lages selv.

 

Håper det smaker:)

#matprat #mat #dessert #kake #matglede #sommerdrøm

 

20 kommentarer

Siste innlegg