Tips: Luksus på Santorini til en “billig penge”

Jeg har skrevet en del innlegg om ferien min på Santorini, og som jeg har nevnt hadde jeg litt gresk idyll og litt luksus.

Tenkte jeg ville tipse dere om hvordan jeg greide å få luksus for en billig penge. Hvem liker vel ikke det?

Normalt skulle disse fire dagene ha kostet meg i nærheten av 30 000,- norske kroner, men jeg betalte kun 4 000,-. Så ja, jeg var litt skeptisk, og ikke helt sikker på om dette var virkelighet. Men jeg bestilte, betalte direkte og tenkte at det i tilfelle ikke var verdens undergang. Hotellet hadde noen nydelige bilder, og gode anmeldelser. Hotellene rundt var og i en veldig høy prisklasse.

Jeg bestilte mitt opphold gjennom Hotels.com. De har innimellom supertilbud som jeg da tilfeldigvis kom over. Har verken før eller siden sett disse prisene på dette hotellet.  Jeg er også litt begeistret for at en etter 10 overnattinger får en overnatting gratis. Føler at en vinner litt i tillegg. Merkelig i grunnen hva disse tinga gjør. Jeg vil bemerke at når en bestiller via Hotels.com har de to forskjellige betalingsmetoder. Enten betaler en når en bestiller (tror dette er mer på de store hotellene) eller en gjør opp rommet når en reiser.

Normalt er jeg nok en turist som liker å ha det enkelt, så å komme til denne luksusen, var i grunnen litt spesielt. Når jeg kom med taxi kom en piccolo og møtte meg siden det ikke går an å kjøre i den de trange smugene med klippene. Han tok selvsagt all bagasje, og vi vandret avgårde. Opp trapper, og ned trapper. Med kofferten litt på hodet, og litt trillende etter seg. For meg var dette litt uvirkelig, så jeg var innimellom på nippet til å spørre om han trang hjelp.

Når vi ankom hotellet, var det akkurat som i en drøm. Bygningene var bygd oppover klippene, og frokost salen som også fungerte som en liten cafe hadde den nydeligste utsikten du kan tenke deg. I tillegg var det en stor tak terrasse med basseng, sol stoler og sittegrupper. Jeg glemte jo å nevne utsikten som var her også.

Hotellromma var utstyrt med det mest tenkelige, og gode balkonger eller terrasser med fantastisk utsikt.

Jeg følte meg litt som en liten prinsesse, og må vel innrømme at det er jo litt godt innimellom. 

Så min opplevelse med Hotels.com er veldig bra, og jeg anbefaler gjerne videre. Må sies at jeg nå har opptjent mine 10 overnattinger, så ved neste anledning får jeg en overnatting gratis. Hadde ikke vært meg imot at denne hadde vært på Santorini.

Jeg legger ved noen bilder av hotellet, og håper dere koser dere med de.

Utsikt fra takterassen

Fra takterassen.

Hotellet er rett frem. En ser cafeen og frokost salen der hvor det sitter folk.

Dette er det eneste bilde jeg har av hotellrommet, altså av soveseksjonen. Rommet er ganske stort med egen kjøkkendel og et herlig bad. Vannet er som alle andre plasser på Santorini. Dårlig vannforsyning, det vil si at varmt og kaldt om en annen når en dusjer. Slik er det bare.


Utsikt fra terassen min.

#reise #reisemagasin #santorini #hellas #greece #greek #greskeøyer
 

22 kommentarer

Siste innlegg