Vaskemaskiner og “dotter”…….

Hei fininger.

Håper dere har en flott søndagsmorgen. Her har jeg fått kaffen i koppen, og sitter og bare nyter stillheten. 

Jeg har vel rett og slett også glemt og fortelle at jeg har ferie. 2 uker skal tilbringes i vårt herlige land, og jeg håper jo at værgudene gjør at det blir en del sol. Nå er jeg i grunnen ikke så kravstor da, så jeg tror jeg kan si at hvis det blir greit vær blir jeg glad.

I går hadde vi mye “dott” snakk her i huset. Grunnen er rett og slett vaskemaskinen min  ikke tåler å ha fullt av dotter inni seg. I går sa det stopp, til min store fortvilelse.

Nå lurer dere jo sikker på hvordan “dottene” har kommet inn i vaskemaskinen min i første omgang.

For noen måneder siden, faktisk når vi hadde den lille valpen på besøk var den litt uheldig å gjøre fra seg rett på matta jeg har innenfor døra. Siden matten som egentlig er et lite rundt flossteppe har vært i vaskemaskinen flere ganger før, tenkte jeg igjen at dette var en god ide. Noe som det i grunnen ikke var, siden kantene løsnet, og ja da kan du vel tenke deg hvor disse havnet. 

Siden den gang har jeg måttet tømme filteret og ut har det kommet en haug med dotter. Den siste tiden har det ikke kommet noe ut, så da tenkte jeg at nå var vaskemaskinen helt fri fra disse dottene, og har følt meg litt fornøyd.

Helt til i går. Da ville ikke maskinen tømmes. Prøvde utallige ganger bare å sentrefugen, men nope. Ingenting ville virke. 

Vaskemaskinen er ganske ny, så det var jo utrolig dumt at den skulle bli ødelagt. Jeg tenkte og tenkte, og hva har man ikke facebook til. Jeg la ut en status, uten å røpe hva jeg hadde gjort da selvfølgelig. Spurte bare litt forsiktig om det var noen i Stavangerområdet som var gode på vaskemaskiner. Hvis dere lurer, så er kompetansen i Stavanger området på dette området stort.

Etter råd ble det sugd og blåst i alle retninger. Men ingen resultat. Da kommer  en hendig nabo innom, og med poden som hjelpemann skrur de  nærmest opp hele maskinen. Ut kommer den “dotten”. Var jo ikke så veldig overrasket, men forsto jo godt hvorfor den stanset vannet kan du si.

Du tenker kanskje nå at du skal jo ikke ha tepper i vaskemaskinen. Men til mitt forsvar så har jeg et program som heter tepper. Tross om jeg forstår hva dere mener så er det greit å bruke det “alibiet” har jeg funnet ut…… Men tror neppe at det kommer tepper inni maskinen min igjen.

Den store dotten:

#vaskemaskin #hjem #familie #familieogbarn 

17 kommentarer
    1. Bra du fikk fiksa den da 🙂 Det var forresten litt av en dott :p
      Jeg hadde en vaskemaskin der lagrene røk etter et års tid. Kontaktet Lefdal der jeg fikk beskjed om å ringe Samsung selv. De hadde selvfølgelig “aldri hørt om et slikt problem før”. Lagrene skulle nærmest holde evig og når de nå hadde røket så måtte det være jeg som hadde overbelastet maskinen og garantien fallt da bort.
      Kontaktet Lefdal igjen men de kunne ikke gjøre noe med Samsung sin beslutning. Reparere den var ikke lønnsom men de kunne komme med et knallgodt tilbud på en ny. Takket nei og sa jeg skulle reparere den selv. Da ble jeg gjort oppmerksom på at garantien ikke ville gjelde etter at jeg hadde skrudd på den selv.
      Da sa jeg som sant var: Det driter jeg i, for garantien til Samsung var ikke der i utgangspunktet.
      Kjøpte 2 nye lager og en tettningsring ( 2-300 kr) og etter et par timers skruing var den som ny 🙂
      Nå er det blitt slik at det nesten ikke finnes noen som tilbyr reprasjoner lokalt av noe som helst. Butikkkjedenes holdning bidrar jo heller ikke. Så nå er det nesten kun bruk og kast som gjelder…

    2. Littsteingal: Ja det er litt slik. Jeg har vært heldig med min oppvaskmaskin, som var i uorden da jeg kjøpte huset jeg bodde i. Den var kjøpt på ikea, men det samme. Måtte til merket. Tenkte at denne dotten var litt selvforskyldt…. så det hadde nok kostet. Godt med gode naboer:))

    3. Hihih..ja det var dotten sin det…GODT den er ute..så får vi håpe det er slutt..BRA du fikk hjelp! Så kjedelig uten vaskemarskin. Ha en god ferie! og en god ny dag!

    4. ..du verden..ja det var litt av en dott, hehe..men seriøst – det der kunne like godt skjedd meg. Jeg tenker vel egentlig ikke over hva som bør og ikke bør hives i maskinen. Får det plass inni der – og det ikke er et sånn “kun håndvask” symbol på det – så stappes det inn og settes på vask =D

    5. Det var dotten sin ja 😀 Men den pusen var IKKE med i vasken 😀 Man skal passe godt på vaskemaskinen har jeg også skjønt, de nyere tåler ingenting egentlig…

    6. Ja det der var litt av en dott… Dette innlegget minnet meg på at det var på tide at jeg tømte lofilteret på min vaskemaskin, for det er en stund siden sist 😮

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg