Hvorfor det er bra å være glemsom?

Hei dere.

Jeg kom over en artikkel i “I Form” hvor det rett og slett sto at det var bra å være glemsom. Kunne liksom ikke helt la artikkelen gå fra meg. Jeg innrømmer gjerne at jeg glemmer titt og ofte så dermed ble denne artikkelen rene balsam for meg.

I artikkelen står det at det er både bra å huske, og å glemme. Det skaper mer rom for å ta de riktige beslutningene i hverdagen.

Er du slik som meg som glemmer litt innimellom betyr det bare at hjernen fungerer som den skal.  

Grunnen er så enkel at hvis hjernen er full av irrelevante detaljer og uinteressante minner, blir det vanskelig å fokusere på de viktige tingene. Rett og slett de som gjør deg i stand til å ta intelligente beslutninger. 

Hva hjernen godt kan glemme varierer fra person til person. Så her er det ingen fasit.

Så kanskje er jeg litt normal på det punktet allikevel da?

 

#helse #glemsom #hjerne #mamma #stresset

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg