Prekestolen stenges for Tom Cruise og Mission Impossible

Tenk det dere. Hollywood har oppdaget Prekestolen.

Det resulterer i at det har blitt søkt om å få spille inn Mission Impossible her, og Forsand Kommune har godtatt søknaden. 

Innspillingen skjer i september, og da blir Prekestolen stengt i 9 dager, 20. til 29.

Når ting skjer er det alltid mye diskusjoner for og imot, og det lar ikke vente på seg i denne saken heller.

Det er sant at det er store strømmer av folk opp til denne herligheten, og med denne innspillingen åpner det opp for at mange flere oppdager våre skatter. Jeg tror alt i alt at Norge, og spesielt Vest Norge kommer til å yte godt av denne markedsføringen. 

I løpet av dagene innspillingen skal skje har filmselskapet fått løyve til inntil 50 helikopterlandinger pr. dag. Tom Cruise ligger visstnok i hard trening, men jeg tror nok det gjelder andre stunt enn å gå opp til Prekestolen som vi vanlige folk nøyer oss med.

Hva tror du? Trenger vi denne formen for markedsføring? Er det bra for Norge?

#underholdning #film #prekestolen #stavanger #Rogaland #Ryfylke #Lysefjorden #reise #reisemagasin #filminnspilling #tomcruise #missionimpossible #holywood

 

21 kommentarer
    1. Jøsses..det var jaggu litt å vifte med, for “lille” Norge 🙂 Må jo bare si, at alt sett i sammenheng er det sikkert positivt. Greit nok at det blir litt forurensning og ståk med helikopter og arbeidsfolk – men når naturen likevel blir “invadert” av folk som tyter frem både her og der, syns jeg det er helt ok med sånn markedsføring. Stedet er jo kjent fra før, og det blir derfor neppe noe sjokk for noen om de må gå i kø for å komme opp.. 🙂 Så kan sånne som meg, snike oss rundt på våre hemmelige plasser, i håp om at de aldri blir oppdaget 😉

    2. Helene: ja jeg tror det er bra for reiselivet – men tror nok at det blir mer og mer av turister etter som årene går. Når vi var på Trolltunga nå var det få norske – mye svensker, engelskmenn og andre nasjoner. Vi får finne de gjemte skattene vi og holde oss der mens turistsesongen er:))) Men veldig bra for næringen.

    3. Utrolig kult! Vet ikke helt hvordan jeg stiller meg i forhold til saken… Jeg var der jo for noen uker siden og det var så forbanna mange mennesker der, så hvis det øker kan det nok bli et problem. Altså så vi må gjøre som i andre land og sette gjerder og diverse for å hindre dødsfall. Men derigjen er Norge så lite kjent i verden, og mange tenker det er så dyrt, så kan være utrolig bra for turismen.
      Mega bra innlegg btw

    4. Jeg tror at sånn alt i alt er det positivt, men kanskje man må begrense besøkene der ute etterhvert. I Cinque Terre i Italia har de begrenset antall besøkende pr år til en million eller noe sånt…Hvordan de håndhever det vet jeg ikke men… 😀

    5. frodith: Ja – men tror nok også at det blir fordelt på de andre attraksjonene. Tross om det blir Prekestolen som blir markedsført i filmen, så drypper det nok litt både her og der. Vi får finne våre egne topper – og kanskje blir nye spennende plasser funnet:))

    6. livetmitt93: Ja det blir kult….. lurer på hva stunt de finner på:)))) Men kan tenke meg det blir støy. Hyttefolk har allerede klaget på en dag med noen indere som fløy opp og ned:)

    7. Jeg gleder meg til filmen 😀 Og har selv planer om en tur til Prekestolen i løpet av de neste par månedene. Skal gjøre det i god tid før de stenger det av 🙂 Fordelen med filmreklamen er jo at turismen øker, og det vil gjøre godt for hele regionen. Bakdelen er vel at det allerede er så vanvittig mye folk som ferdes der, at jeg undres om det blir plass til flere? Uansett, jeg unner alle et besøk på fantastiske Prekestolen <3
      Fint skrevet innlegg dette her <3
      Ha en fin dag videre 🙂

    8. Eva: Tusen takk. Ja det er trangt om plassen allerede – men det kan jo være at andre litt mindre populære men flotte plasser også får en del besøk. Håper da det…. men det ser jo slik ut. Når de kommer undersøker de og til slutt drypper det både her og der. Ikke helt min favoritt å gå i kø da… så jeg går litt utenom sesongen – på fine dager:))

    9. Om det er bra eller ikke vet jeg ikke..men jeg syns det er gøy at Norge kommer på kartet..eller på settet…hihih..Men det fører vel med seg mye kaos vil jeg tro..

    10. Hei! Har ikkje noko meining om kjendisar på Trolltunga. Plassar som Trolltunga og Preikestolen blir det gjerne til at ein går til ein gong, for å ha vore der liksom. Men det var dette med ømme tær eg gjerne vil kommentera. Lange fjellturar krev skikkelege fjellstøvlar. For min del er det Alfa Walk Queen som har vore med meg på tur mange mil. I skoa bør ein ha solar som ikkje er for glatte, då sklir ein framover. Så det viktigaste: Ganske stram snøring. Då glir ein heller ikkje framover i skoa når ein går nedover. Her får ein prøva seg fram med stramminga. Det har hendt at eg er litt raud på leggene etter ein lengre fjelltur, men heller det enn ømme tær. Lykke til, det er flott i fjellet no! Helsing Cilla

    11. Flott reklame for norsk natur. Jeg fatter ikke de som hyler opp om de få dagene det stenges…allmennretten..blablabla. Nordkapp-platået tilhører av en eller annen forunderlig grunn hotellkjeden Rica, tror jeg, og det koster en formue der bare for å glane på utsikten.
      Prekestolen og “Sleikeren” ( Trolltunga) er fremdeles gratis. De 9 dagene uten adgang klarer folk seg!

    12. Magnificent items from you, man. I have take into accout your stuff
      prior to and you’re just extremely excellent. I really like what you have acquired right here, certainly like what you’re saying and the best way by
      which you are saying it. You are making it entertaining and you still care for to keep it wise.
      I can’t wait to read far more from you. This is actually a wonderful website.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg