Jeg har vært på shopping….

Hei dere.

Morgen og kaffe, ja kan det bli bedre.

Må bli en aldri så liten morgentur om noen få lange minutter, men før tenkte jeg å fortelle dere hva jeg gjorde i går.

Jeg har i mange år leaset bil, og synes at det er en grei luksus jeg selv kan unne meg. Ny bil hver 3.år, og som alenemor og ikke minst dame slipper jeg å ha en trøblete bil. Nå bruker jeg bilen til og fra jobb, og en del i jobbsammenheng. Så bil må jeg ha uansett. 

Men som alt annet, er det en ende på alt. Også denne leasingen. Åra går jo fort, og i september går leasingperioden ut på bilen min. Jeg har vært litt frem og tilbake som  jeg er hvert 3. år på om jeg skal kjøpe, eller om jeg skulle lease igjen. 

I går var jeg enda ikke helt sikker, men gikk og prøvekjørte to modeller, og før jeg bestemte meg skulle jeg tenke på det. Jeg liker ikke helt å ta slike valg, og kjenner det på  hele kroppen. Hjernen jobber i høygir, og mye virring frem og tilbake. Rett før stengetid sendte jeg mail til forhandleren om at han skulle sende meg kontrakten. Så vips, var det gjort. Ny bil i september/oktober, og det ble ny leasing:)

Jeg merker at når jeg skal ta litt større valg, liker jeg ikke helt å ta beslutninger. Beslutningsvegring kanskje, for jeg synes det er virkelig skummelt. Tenker litt for mye tror jeg, for som regel sier magefølelsen min noe som i grunnen blir beslutningen. Når beslutningen blir tatt, er jeg som regel komfortabel med valget, og fornøyd. Har dere det slik?

Må jo vise dere herligheten. Dette er en bil av samme modell som jeg skal få. Det skal visst være litt tøffere felger på min, siden dette kun er en utleiebil. Jeg så jo forskjell, men tenkte vel som damer flest jaja…….

#nybil #bil 

16 kommentarer

Siste innlegg