Å være tenåringsforeldre betyr å vente…..

Her i huset er vi i feriemodus enda, tross om jeg føler at jeg har fått gjort mange små ting som en bare ikke får gjort i hverdagen. Begynner litt å lure på om jeg virkelig har tid til å jobbe, siden dagene fyker avgårde.

Innrømmer gjerne at det er litt vel daffet til tider, og det tar en stund å komme i gang. Men det er jo det som er herlig med ferie, og i grunnen ikke så mange planer. 

Mens jeg satt og ventet på at poden skulle bli klar i dag, tenkte jeg på at dette her har jeg gjort litt vel ofte hele ferien. Ventet. Jeg har til og med vært veldig tålmodig synes jeg.

Som i dag. Begge skulle ut dørene på våre ting og siden vi skulle samme veien, nevnte jeg at han kunne sitte på. Joda, det ville han jo gjerne, men jeg måtte vente litt. To timer senere var vi avgårde. 

Barn og ungdom kan vel være litt slik, så i grunnen går det greit en uke eller to. Spesielt hvis en ikke har de store planene. Men  hverdagen kommer raskt, og da er det å holde visse tidsskjema om en vil eller ikke.

Men frem til da, tror jeg bare at jeg fortsetter å vente. Tror både jeg og han har litt godt av å roe ned litt, senke skuldrene og få lov til å ha dager uten de store tidskjemaene. Ting blir jo gjort…. omsider…..

Ønsker dere en fantastisk fin ettermiddag og kveld.


#familie #mamma #familieogbarn #ungdom #tidsskjema #ferie #feriemodus

 

15 kommentarer
    1. he he hos oss er det alltid jentene som må vente på meg, når vi skal samen til byen, butikken osv 🙂 Men ikke to timer :). Sant som du sier, om det ikke er noen bestilte timer osv – så går det jo alltids. Du er en tålmodig sjel da <3 måtte kvelden din bli fin <3

    2. Nå er det jo bare meg og mannen her.. men tok litt lenger tid å komme seg av gårde da gutta var barn ja…ingen vits å stresse nei, de forter seg ikke noe mer av den grunn…hehe…

    3. Herlighet..to timer!! da hadde jeg reist altså..hihih..det må være måte på å være tålmodig..:-) Men, det er som du sier..sånn er det å være tenåringsmor..snart er han ute av rede..og du slipper å vente…Kos dere med ferie!!

    4. hverdagslivetivollen: he,he. jeg har den siste versjonen… altså 10 åringen din:) Han har vel alltid vært litt slik…. er her og nå, tror at hele verden venter på ham:)))) Dermed blir det litt masing i hverdagen….. så med ferie og egentlig ganske rolige dager slipper jeg masingen:))))

    5. Hei!
      ja det der kjenner jeg veldig godt til………….. vente………………..
      Jeg har to gutter – og den ene er lik meg; altså klar litt før tiden……..og den eldste……. vent litt og vent litt og vent litt……… min tålmodighet har strukket seg over grenser jeg ikke trodde jeg hadde……. nå er eldste gutten snart 26 og er like treg. hehehe hun må være tålmodig hun som har fanget hans interesse 🙂
      Men slik er det……. vi er forskjellige 🙂 Også er plutselig den tiden borte…… ventinga….. og jeg er glad jeg venta <3 men at det er trasig til tider.... ja iallefall i min heim.... hehehe
      Godt å ha ferie!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg