Gratis hytteferier for alle i Norge…..

Ja du hørte faktisk riktig.

Jeg kom over en artikkel i  Dagblad. Tenk, alle har mulighet til å benytte seg av Statskogs over 70 gratis hytter. Dette er enkle hytter eller koier, og en kan ikke bestille plass. Hyttene ligger fint plassert i landet vårt, som regel nærme et fjellvann. 

Hvis du ønsker en hytte for deg selv, har de også billige hytter du kan leie.

Felles for både de som er gratis, og for de som en kan bestille på forhånd er at det er korttidsopphold. Det vil si at de er beregnet for en natt, og at en da kan gå videre til neste hytte.

Synes dette var helt fantastisk av Statskog. Ønsker du å lese mer finner du hele artikkelen HER

bildet er hentet fra Pixabay.

#reiseliv #reise #fjellhytte #Statskog #gratisferie #fjellferie

 

 

12 kommentarer
    1. Ja det er jo kjempe flott! men synd man ikke kan sjekke om de er ledige, for om man går en tur dit, og det er opptatt..så må man gå videre, og DET er jo ikke sikkert man orker eller kan.. med barn ol..Så er vel beregnet på vandrere dette..eller en slags overlevelses hytte…flott bildet! og flott tiltak uansett..

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er jo muligheter – men tror også når de blir mer kjent så kan det bli folksomt. Det er jo små hytter så de rommer nok ikke all verden med sengeplasser. Tror det beste her er å ta med telt. Men et godt tiltak og mulighet……

    3. Men om man kommer dit og det er OPPTATT er det jo litt dumt, om man ikke kan bestille.. Men kanskje det er sånn som på DNT, at alle må få lov å sove der da..Uansett 🙂

    4. frodith: Ja det er flott – men som du sier du vet aldri. Tror ikke jeg hadde belaget meg på en hyttetur med 5-6 i familien på en måte. To kanskje – og hytte til hytte. Det er kanskje ikke så langt til neste hytte??

    5. Ja det er et supert tiltak – og kjekt for de som ikke er “folkesky”..for på lik linje med da både DNT-hyttene, og disse små gammene som ligger strødd rundt om i vårt vakre land – kan man ikke nekte andre å sove over der, selv om man kom dit først 😉 Og lengden mellom hyttene/gammene varierer veeeldig – så jeg ville nok ikke pakka tung sekk og slept med meg en haug med unger for KANSKJE å få plass der =D Men som sagt – supert for en & to stykker, som ikke er redd for å gå litt.. 😉

    6. Helene: Tror nok også det. Hvis en er flere ville jeg nok betalt litt slik at jeg kunne fått hytta for meg selv:)) Men igjen….. en overnatting.. så videre….. Så det er nok ikke alle som hadde trivdes med denne type ferie:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg