Stavanger Fetevare åpnet i går…

Hei dere.

I går var jeg på en liten bytur. Jeg kom på at det skulle være en åpning av en butikk, og siden jeg synes konseptet virket så bra fant jeg adressen og stakk innom. Var vel litt sen til åpningsfesten, for de hadde stengt bare minuttene før jeg kom. Jeg kom lit over klokken 18.00, så det var vel i det seneste laget.

De ansatte ønsket meg allikevel velkommen, og serverte meg både kaffe og herlig lakris. Blide og hyggelige var de, tross om de hadde stengt. Åpningen hadde visst gått strålende.

Stavanger Fetevare finner du rett over gaten for Oljemuseet, ved Østervåg kaien. Butikken bugner av de herligste råvarer fra nært og fjernt. Velsmakende oster , kjøttprodukter, spekemat, nydelig kaffe var bare noe av utvalget. Navnet “Fetevare” er et eldre populærutrykk for å beskrive matvarer som inneholder mye fett. Dette er konseptet og tanken bak butikken, tross om du også finner lettere produkter.

De har som mål å bli et uhøytidelig møtested for de som verdsetter gode råvarer og smaksopplevelser.

Når en kommer inn dørene, får en et lite snev av å gå noen ti år tilbake.  En god stemning er det i hele butikken, og med de mest blide og hjelpsomme ansatte du kan tenkte deg.

Er du i Stavanger, ta turen ned til Østervåg. Jeg er sikker på at du ikke kommer tomhendt ut….. ps. lakrisen var kjempegod:)

Jeg tok noen få bilder. Ikke de helt beste, men dere får se litt av konseptet.

#matglede #mat #reise #reisemagasin #stavanger #stavangerfetevare #Rogaland #grunder

 

26 kommentarer

Siste innlegg